Čisté výnosy největšího čínského internetového prodejce Alibaba Group vzrostly v posledním čtvrtletí meziročně o 39 procent na 24,2 miliardy jüanů (87,5 miliardy korun) a o jednu miliardu jüanů předčily odhady analytiků.

Přispěl k tomu hlavně silný nárůst celkové hodnoty prodaného zboží, takzvaného hrubého objemu obchodů, sdělila ve čtvrtek společnost.

Hrubý objem obchodů se za čtvrtletí do konce března, které je posledním čtvrtletím firemního finančního roku, zvýšil o 24 procent na 742 miliard jüanů. Za celý fiskální rok prodala firma prostřednictvím svých internetových stránek zboží za rekordní více než tři biliony jüanů. Znamenalo to nárůst o 25 procent po vzestupu o 46 procent v předešlém roce.

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

Čistý zisk Alibaby vystoupil na 5,3 miliardy jüanů, takřka dvojnásobek úrovně 2,9 miliardy jüanů dosažené o rok dříve. V přepočtu na akcii firma vydělala 3,02 jüanu, což bylo méně, než se čekalo. Analytici oslovení agenturou Reuters odhadovali zisk kolem 3,60 jüanu.

Alibaba chce vyrovnat zpomalování růstu výnosů z internetového prodeje na domácím trhu expanzí do dalších sektorů a do zahraničí. V poslední době expanduje zejména na poli médií a filmového průmyslu. Minulý měsíc firma dala v rámci své dosud největší zahraniční akvizice asi miliardu dolarů (24 miliard korun) za většinový podíl v internetovém prodejci Lazada Group, který působí na trzích jihovýchodní Asie.