Novým generálním ředitelem Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) jmenuje ministr dopravy Dan Ťok od středy bývalého ředitele pražské správy organizace Jana Kroupu. Ministr ho v pondělí představil zaměstnancům ŘSD.

Kroupa nahradí bývalou šéfku komunikace společnosti Agrofert Soňu Křítkovou, která ŘSD dočasně vedla po červencové rezignaci Jana Kubiše.

Kroupa v čele Závodu Praha na ŘSD působil do letošního června, kdy jej odvolal tehdejší generální ředitel Kubiš. Toho v dubnu dosadil ministrem Antonínem Prachařem. Kubiš, který stál za letošními rozsáhlými změnami managementu organizace, sám o měsíc později rezignoval. Od začátku letošního roku se v čele ŘSD vystřídali už čtyři šéfové.

Podle Ťoka bylo ŘSD, kterým protékají značné částky, dlouho pod dočasným vedením, a proto bylo nutné dosadit stálého šéfa.Kroupa, kterého si vybral pro jeho odbornost, by měl podle Ťoka nastavit transparentní systém zadávání veřejných zakázek, znovu rozjet všechny zastavené stavby, a zároveň věnovat více prostředků na přípravu nových projektů. K tomu má vzniknout materiál, který bude mapovat přípravu na další zakázky.

"Prvním úkolem pana Kroupy je stabilizovat situaci a rozběhnout. Pan Kroupa je člověk, který se nebude muset se situací seznamovat, může hned druhý den, co dosedne do svého nového křesla, začít fungovat. Chci aby se co nejrychleji rozběhly všechny možné stavby, které měly administrativní problémy," uvedl ministr.

Na ŘSD chce v rámci transparentnosti zavést plnou otevřenost, tedy zveřejňování smluv a do budoucna i nabídek, aby veřejnost věděla, co se za kolik staví.

Kroupa chce navázat na současnou práci ŘSD. K tomu chce nejprve sestavit funkční tým, a to přednostně ze stávajících zaměstnanců. "Myslím, že na ŘSD je stále dost odborníků, kteří dokážou to ŘSD posunout dál a to jsou přesně ti lidé, na kterých bych chtěl stavět," uvedl. Zatím nehodlá povolávat experty, kteří z organizace odešli.

Státní organizace Ředitelství silnic a dálnic ročně investuje do výstavby a oprav komunikací desítky miliard korun. ŘSD letos opravilo rekordních 90 kilometrů dálnic. To je o deset kilometrů více, než kolik činí optimální rozsah oprav pro udržení stálé kvality komunikací. Celkem tuzemská dálniční síť měří 1630 kilometrů.