Největší šanci uspět v Praze má podle průzkumů TOP 09 a ANO. A k těm nejlepším patří podle odborníků i jejich politická kampaň. "Po kreativní stránce jsou obě kampaně zpracované na dobré úrovni. Ve srovnání s ČSSD nebo některými novými hnutími kampaně ANO a TOP 09 plní svůj účel dobře," řekl HN šéf marketingové agentury Ogilvy & Mather Ondřej Obluk.

Kampani hnutí ANO ale podle Obluka ubližují hlavně dvě věci – absence jakékoli reprezentace programu a různé dílčí excesy. Jedním z nich je i video s kandidátkou na primátorku Adrianou Krnáčovou. Ta spolu s kandidáty do zastupitelstva Eliškou Kaplicky a Patrikem Nacherem cestuje po největších "korupčních památkách" Prahy.

To potvrzuje i politolog z Filozofické fakulty Karlovy univerzity Milan Znoj. "ANO si spletlo dobu a volby. Jména Rittig, Janoušek a kauza Opencard, to je korupce z časů primátora Béma a téma minulých voleb," říká Znoj k tomu, co kandidáti ANO na videu rozebírají. Podle něj ANO klipem dokazuje, že kulhá za TOP 09 i s tématem boje proti korupci. Strefuje se totiž do témat, která dříve pomohla TOP 09 porazit ODS. Podle Znoje i Obluka navíc trojice působí, že o Praze mnoho neví, případně se zkouší z toho, jestli vědí, kde je magistrát.

Klipem chce přesvědčit voliče i TOP 09. Tomáš Hudeček, který v letošních volbách obhajuje post primátora, v něm "pilotuje" Prahu. S instrukcemi, jak správně zaškrtnout kandidátky, mu pomáhá letuška. "Tohle video má aspoň nezpochybnitelnou informační hodnotu. Voliči se dozvědí, kdy a jaké se konají volby a jaké mají varianty při výběru kandidátů," tvrdí Obluk. Podle Znoje má klip sice nápad, ale po chvíli začne nudit.

Výrazně kritičtější je ke klipu TOP 09 Vilém Rubeš, konzultant budování značek. "Letuška u almary a špatný pilot směřující do Holomóce? To, že jde o návod k hlasování, to nezachrání. Moment, kdy si dáma nasadí vestu a Hudeček se dá do akrobacie, se napětím blíží blockbusteru Letiště," přirovnává Rubeš.

TOP 09 byla podle odborníků kreativnější u výběru hlavního sloganu. Vracíme vám Prahu má podle Obluka aspoň nějaký obsah a odkazuje na působení TOP 09 na magistrátu. "Slogany ANO mě jako voliče urážejí, předpokládají totiž, že věřím, že se věci prostě dají udělat, a nezajímám se jak," říká Obluk.

Podle politologa Znoje navíc TOP 09 v kampani pomůže dokončení tunelu Blanka a otevření mostu do Troje. "Je to trochu ironie, vzhledem k tomu, že právě Hudečkova pražská radnice tuto stavbu na půl roku zablokovala, ale počítá se výsledný efekt a ten je dobrý," počítá Znoj.

Primátor Hudeček je před volbami kritizován hlavně za to, že si z magistrátní pokladny hradí vlastní kampaň. Hudeček se brání, že plakáty s heslem Víte, že... jsou běžnou součástí propagace radnice. Za tu podle něj minulé vlády utrácely miliony korun, město nyní stála jen 350 tisíc.

Hnutí ANO mělo zase problém najít lídra pražské kandidátky. Nejdříve nominovalo Martinu Schopperovou. Ta ale kandidaturu vzdala. ANO pak do čela kandidátky prosadilo Adrianu Krnáčovou, bývalou ředitelku české pobočky Transparency International a současnou náměstkyni ministerstva vnitra. "Stálo by za to s hlavní kandidátkou trochu pracovat na výslovnosti v češtině. Babišovština jí jde dobře," uzavírá ke kampani Rubeš.