Zdá se, že je to první opravdu viditelný úspěch bývalého ombudsmana Českých drah Petra Fejka: Díky němu už neotravuje několik desítek rodin v blízkosti nádraží v Úvalech u Prahy mnohahodinové hučení odstaveného vlaku. Není to ovšem zadarmo. Cena je zhruba 200 tisíc měsíčně.

Vlak, který jako nová linka z Berouna přijíždí o půl deváté ráno, zůstával stát na vedlejší koleji do půl třetí, kdy jezdil zpět. Po celou tuto dobu byl v pohotovostním režimu a naplno hučely větráky – jen zhruba dvacet metrů od obydlených domů.

"Stěžovali jsme si, ale dráhy nám řekly, že je vše v pořádku. Tak jsme se obrátili na pana Fejka a ten to začal řešit," říká jeden z obyvatel Úval Josef Zábranský. "Celou tu dobu, co jsme s ním jednali, byl strašně vstřícný,“ pochvaluje si.

A Fejk nakonec pomohl. Místo toho, aby vlak po ranní špičce čekal na odstavné koleji, až zase odpoledne pojede zpět, po jeho zásahu jezdí prázdný 27 kilometrů na odstavné nádraží v Praze. Odtud se krátce po poledni vrací. Jeden kilometr jízdy pantografu přitom stojí zhruba 200 korun. "Je to zvýšení komfortu cestujících," obhajuje stěhování prázdného vlaku tam a zpět mluvčí drah Petr Šťáhlavský.

Sám Fejk se k svému angažmá u drah již nechce vyjadřovat.

"Další rozbory mé práce pro České dráhy už pro mě nemají smysl. Mnohem důležitější než věci, které jsem v ČD stihl udělat, jsou věci, které jsem udělat nestihl,“ vzkázal prostřednictvím SMS s tím, že to ale přísluší komentovat jen drahám.

Dráhy pouze uvedly, že ombudsman za dobu svého působení obdržel asi tisícovku podnětů.

"Ohlasy a přání klientů se měly projevit v koncepčních změnách, které s ohledem na krátkou dobu jeho působení nebylo možné realizovat," uvedl Šťáhlavský, podle něhož cílem Fejkovy činnosti mělo být zvýšení kvality služeb, servisu a posílení zákaznické orientace společnosti.

ctete streda