reklama

Zbrojař Strnad opět nakupuje, tentokrát se zaměří na letectví. Za výrobce radarů a softwarovou firmu dá stovky milionů

  • Firma Eldis dodává letištní radary, CS Soft zase software na řízení letového provozu.
  • Czechoslovak Group dá za obě vyšší stovky milionů korun.
  • V letectví má skupina opravnu letadel Mošnov, na Slovensku rozjíždí výcvikové středisko pro piloty vrtulníků.
Jaroslav Strnad je nejen majitel největší české zbrojařské skupiny, ale jeho role stále roste i v průmyslu. Jaroslav Strnad je nejen majitel největší české zbrojařské skupiny, ale jeho role stále roste i v průmyslu. Foto: HN - Jan Rasch

Nákupní horečka podnikatele Jaroslava Strnada ne a ne skončit. Dříve prakticky neznámý zbrojař se dostal do obecného povědomí koupí a záchranou kopřivnické Tatry. Od té doby jeho skupina Czechoslovak Group (CSG) prakticky stále roste. Jen loni do ní přibylo pět firem včetně Kovosvitu či výrobce hodinek Prim.

A i když nyní Strnad tvrdí, že bude spíše konsolidovat, tak mu to nebrání občas si "něco koupit". Nově například strojírny v Srbsku nebo dvě české firmy z oboru letectví. Dá za ně vyšší stovky milionů korun.

"Hodně podnikáme v Pardubickém kraji a domluvili jsme se na koupi výrobce letištních radarů, firmy Eldis. Koupili jsme ji koncem minulého týdne, oba majitelé s námi budou dál spolupracovat," říká Strnad ve svém vůbec prvním velkém rozhovoru pro HN.

Strnad už jednoho pardubického výrobce radarů vlastní – Retia byla stejně jako Eldis součástí tamní Tesly. Oficiálně nicméně stojí mimo skupinu Czechoslovak Group. "Retia se víc specializuje na armádu a má řekněme tři základní pilíře – výrobu a modernizaci radarů, protivzdušnou obranu a záznamové systémy. Ty jediné jsou z velké části
pro civil. V Eldisu se zaměřují na letištní radary a z 80 procent jde opět o civilní výrobu. Je tu velký potenciál pro růst, můžeme jim pomoct s obchodem s našimi kontakty, jejich výrobky najdou i uplatnění ve skupině," říká Strnad.

Právě dodávky pro letiště má posílit i druhá akvizice. "Jsme ve finální fázi jednání se společností CS Soft z Prahy. Ta má jedinečný produkt, dělá software pro řízení leteckého provozu. Majitel, který firmu v roce 1988 zakládal, si nechá nějaký menšinový podíl. Chceme to pospojovat a budeme nyní opravdu schopní dodávat komplexnější služby letištím a dalším v oblasti letového provozu od hardwaru po software. A to pro civilní i vojenská letiště," dodává.

Pro skupinu CSG není letectví úplně novým oborem, i když nyní z něj má být vedle automotivu (Tatra, Avia), vojenské techniky a dodávek pro železnici jeden z hlavních pilířů. Loni získala například mošnovskou opravnu letadel Job Air, od Omnipolu koupila ještě firmu Česká letecká servisní, která dodává letadla a vrtulníky upravené na míru.

Novinkou také je, že skupina na podzim na Slovensku otevřela nové výcvikové středisko pro piloty vrtulníků. "Nějaká zahraniční armáda nám pošle pilota a ten si projde celým cyklem – začne jako žák v lavici, pak přejde na trenažér, na malý vrtulník, pak na velký a nakonec může trénovat i užití zbraňových systémů. Máme už 13 vrtulníků včetně například známých Black Hawků," říká majitel Czechoslovak Group.

Obsáhlý rozhovor s Jaroslavem Strnadem si můžete přečíst v pátečních HN.

Petr Lukáč
Přeposlat
Diskuse
reklama

Concord byl citlivý a bylo nutné myslet napřed, říká jediný Čech, který jej pilotoval. K novým nadzvukovým projektům je skeptický

Firmy hýří optimismem. Lidé nejsou, zaměstnavatelé přesto chtějí nabírat jako nikdy v historii

Ve Velké Chuchli se začíná přepřahat. Rodina developera Radovana Vítka patrně ovládne firmu, která v Praze organizuje dostihy

Jsem eurofederalista, ale šéf německé SPD Schulz mě nepotěšil. Uškodil myšlence evropské federace jako nikdo jiný, řekl Zeman

V Rakousku explodoval plynový terminál, výbuch zabil jednoho člověka. Itálie se chystá na stav nouze, cena plynu stoupá

reklama