Chilské víno si v Česku v průběhu posledních dvou dekád vydobylo pozici jedničky mezi víny dovezenými ze zámoří. Porazilo tak konkurenci z USA, Austrálie nebo Jihoafrické republiky. Velkým dílem se o to přičinila také značka Tarapaca. V loňském roce se prodalo 1,5 milionu lahví s touto etiketou, což představuje asi pětinu všech chilských vín, která jsou v tuzemsku k mání.

O silné postavení Tarapaky na domácím trhu se zasloužila rodina Průšových z Břeclavi. Výhradním dovozcem této značky je od roku 1997. "Viděli jsme, že o chilská vína byl jinde v Evropě zájem, zkusili jsme to přenést sem. Otec Karel předtím pracoval pro Moravské vinařské závody a Víno Mikulov, hodně služebně cestoval a viděl v tom potenciál," říká Přemysl Průša, který je dnes jedním z jednatelů rodinné firmy Vinicola. Její hlavní aktivitou je právě import vín značky Tarapaca. Loni společnost utržila 160 milionů korun, meziročně o deset procent víc.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se