reklama

Firmy svádí boj o dětské diváky, ty místo televize táhne streaming. Disney kvůli tomu přerušil spolupráci s Netflixem

Čtěte více: televize | streamování | děti
  • Malí diváci jsou ideálními konzumenty streamů - rádi si pouští tu samou epizodu či film znovu a znovu.
  • To si uvědomují i televize a servery a přizpůsobují svůj obsah dětskému publiku.
  • Boj se naplno rozjel v úterý, kdy Disney přerušil další plánovanou spolupráci s Netflixem, a oznámil vznik vlastní streamovací služby.
jarvis_598ca653498e27acf780e9c7.jpeg Kabelové televize už děti tolik nelákají. Roste obliba streamovacích služeb. Foto: Shutterstock

Kabelové stanice s nonstop vysílanými pohádkami už děti příliš nelákají. Tradičním televizím podle agentury Nielsen u věkové kategorie 2−34 za posledních pět let klesla sledovanost v hlavním vysílacím čase o 34 procent. Své o tom ví společnost Disney. Její kanály jako Disney Channel pro ty nejmenší nebo Freeform zaměřený spíše na teenagery ztratily každý za poslední tři roky asi čtyři miliony předplatitelů. První z původních 97 milionů a druhý z 95 milionů předplatitelů. Daleko více těch menších i mladistvých nyní sleduje streamovací kanály nebo on-line servery.

Disney na to zareagoval tak, že v úterý přerušil další plánovanou spolupráci s on-line platformou Netflix, a oznámil vznik vlastní strea­movací služby. Od roku 2019 tak bude možné zhlédnout Toy story 4 či Frozen 2 on-line, stejně tak jako tradiční dětský program vysílaný už od roku 1983 kabelově.

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé.

Děkujeme za vaši přízeň.

Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá.
Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Předplatit

Barbora Loudová
Přeposlat
Diskuse

Z pražských sídlišť by se mohly stát vyloučené lokality. Vzor pro uzdravování panelových ghett ukazuje Nizozemsko

Šokuje mě, když vidím lidi pracující ve fabrikách za 16 tisíc. Pro mnohé se toho od socialismu moc nezměnilo, říká Zaorálek

Koruna je tam, kde byla před intervencemi. Posilování ale může zarazit úspěch Okamury a komunistů

Vlk z Wall Street míří do Česka. Dravý byznysmen bude v Praze radit podnikatelům, jak dosáhnout větších obratů

Větší rozdíl mezi mzdami mužů a žen je v rámci EU už jen v Estonsku, ukázala nová studie

reklama