reklama

Ve Francii vozí tramvaje do obchodů zboží, v Německu zase autodíly. Praha zvažuje, že by mohly svážet odpad

  • Evropská města zkoušejí pro zásobování a přepravu nákladu používat místo kamionů tramvaje.
  • Chtějí tak ulehčit dopravě a snížit množství uhlíkových emisí.
  • Narážejí ale na problém, jak zkombinovat osobní a nákladní přepravu v jedné kolejové síti.
V Drážďanech vozí tramvaj ze skladu do továrny díly na výrobu vozů Volkswagen e-Golf. V Drážďanech vozí tramvaj ze skladu do továrny díly na výrobu vozů Volkswagen e-Golf. Foto: Wikipedia

Nákladní tramvaje byly v minulosti běžné, dnes jde ale spíše o výjimečný jev. Přesto existují města, která se k tomuto způsobu dopravy začínají vracet. Ve francouzském Saint-Étienne vozí tramvaje zboží do supermarketů a v Drážďanech zase automobilové díly do továrny. V Curychu pro změnu přepravují elektroodpad a v budoucnu by mohly svážet odpad i v Praze.

Nejnovější projekt v této oblasti vznikl ve městě Saint-Étienne na středovýchodu Francie. Řetězec supermarketů Casino tady využívá staré tramvaje k přepravě zboží ze skladu na okraji města do obchodů v centru. Od června tímto způsobem každý den převáží vodu, limonády, sladkosti i konzervy.

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé.

Děkujeme za vaši přízeň.

Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá.
Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Předplatit

Jana Niedermeierová
Přeposlat
Diskuse

Z pražských sídlišť by se mohly stát vyloučené lokality. Vzor pro uzdravování panelových ghett ukazuje Nizozemsko

Šokuje mě, když vidím lidi pracující ve fabrikách za 16 tisíc. Pro mnohé se toho od socialismu moc nezměnilo, říká Zaorálek

Koruna je tam, kde byla před intervencemi. Posilování ale může zarazit úspěch Okamury a komunistů

Vlk z Wall Street míří do Česka. Dravý byznysmen bude v Praze radit podnikatelům, jak dosáhnout větších obratů

Větší rozdíl mezi mzdami mužů a žen je v rámci EU už jen v Estonsku, ukázala nová studie

reklama