reklama

Lithium na Cínovci vytěží Australané. Kov do elektroaut se ale bude zpracovávat v Česku, slibuje vznikající memorandum

Čtěte více: lithium | Austrálie | Krušné hory
  • Ministerstvo průmyslu a obchodu chystá zásadní dokument, který se bude týkat budoucí těžby lithia na Cínovci.
  • Memorandum připravované spolu s australskými těžaři, případně tamní vládou, má zajistit, že lithium z Cínovce zůstane ke zpracování v Česku.
  • Těžba by mohla začít nejdříve v roce 2020.
V případě Cínovce se s těžbou počítá nejdříve v roce 2020. V případě Cínovce se s těžbou počítá nejdříve v roce 2020. Foto: HN - Matej Slávik

Může to být po dlouhé době první otevřený hlubinný důl v Česku. Nebo spíše znovuotevřený. Těžba strategického lithia, které je důležité pro dvě rychle rostoucí oblasti průmyslu − výrobu elektromobilů a skladování energie, může proto už za pár let oživit chodby a štoly na Cínovci v Krušných horách. Těžbu by měla zajistit australská společnost European Metals.

Na ministerstvu průmyslu a obchodu (MPO) nyní vzniká memorandum, které má zaručit, že lithium z Cínovce zůstane ke zpracování a další výrobě doma.

Zájem na tom mají také Australané, kteří si chtějí pojistit již investované desítky milionů korun téměř do třiceti nových průzkumných vrtů.

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé.

Děkujeme za vaši přízeň.

Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá.
Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Předplatit

Martin Biben, Petr Zenkner
Přeposlat
Diskuse

Pět českých příběhů z Londýna před brexitem. Když bude nejhůř, můžeme se sbalit a vrátit, říkají Češi

Akcie pražské burzy jsou na tom nejlépe od krize. Optimistické jsou i předpovědi na příští rok

Velký přehled mezd: Nejvíc přidáno letos dostali řidiči nebo prodavačky. Nejrychleji rostou výplaty na Plzeňsku

Umění je dobrá životní pojistka, říká Mária Gálová, ředitelka české pobočky aukčního domu Dorotheum

Mlékárna Pragolaktos se loni dostala do 150milionového zisku. Tržby jí klesly o devět procent

reklama