reklama

Vsetínský Climax sází na západní trhy. Výrobce žaluzií investuje 100 milionů do nové výroby

Čtěte více: rolety | Vsetín | export
  • Do dvou let chce firma ze Vsetína nabrat až sto nových zaměstnanců.
  • Výrobce stínění Climax investuje 100 milionů korun do nové výroby.
  • Trh se stíněním v Česku roste meziročně o 20 procent.
Miroslav Jakubec, ředitel firmy Climax ze Vsetína Miroslav Jakubec, ředitel firmy Climax ze Vsetína Foto: HN - Libor Teichmann

Teplejší počasí, rozmach výstavby rodinných domů nebo větší důraz na soukromí nahrávají výrobcům žaluzií a rolet. "Lidé se z paneláků stěhují do rodinných domů, chtějí co nejvíce času trávit venku. Vidíme obrovský nárůst pergol a markýz, na které lidé potřebují stínění," popisuje trend Miroslav Jakubec, zakladatel a ředitel společnosti Servis Climax ze Vsetína. Podnik vyrábí na míru venkovní žaluzie, rolety, markýzy, sítě proti hmyzu nebo stínění do interiéru.

"Zákazníci také chtějí více soukromí, dříve se nerozlišovalo, jestli si dáte žaluzie vnitřní, nebo venkovní, byla to protisluneční ochrana. Poslední dobou registrujeme zvýšený zájem o látkové rolety, které zabraňují pohledům zvenčí," uvádí Jakubec. Až 60 procent celkové výroby Climaxu nyní stojí právě na výrobcích venkovního stínění. V Česku loni nejvíce výrobků vsetínské firmy mířilo do prstence okolo Prahy.

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé.

Děkujeme za vaši přízeň.

Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá.
Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Předplatit

Kateřina Adamcová
Přeposlat

Česká vědkyně se zúčastnila unikátního výzkumu predátorů. Snaží se je nalákat na falešné housenky

Češi utrácejí nejvíc za posledních pět let, vyplývá z průzkumu. Víc platí za dovolené a nábytek

Svržení diktátora Kaddáfího otevřelo migrantům trasu do Evropy, říká Sobotka. Uprchlíky chce zadržet v Libyi

Fotbalovou ligu sponzorujeme z čistě pragmatických důvodů. Dotační aféra nám samozřejmě vadí, říká jednatel firmy Het

Druhá nejhodnotnější digitální měna se na moment propadla z 317 dolarů na 10 centů. Zapříčinil to milionový prodej

reklama