reklama

Vsetínský Climax sází na západní trhy. Výrobce žaluzií investuje 100 milionů do nové výroby

Čtěte více: rolety | Vsetín | export
  • Do dvou let chce firma ze Vsetína nabrat až sto nových zaměstnanců.
  • Výrobce stínění Climax investuje 100 milionů korun do nové výroby.
  • Trh se stíněním v Česku roste meziročně o 20 procent.
Miroslav Jakubec, ředitel firmy Climax ze Vsetína Miroslav Jakubec, ředitel firmy Climax ze Vsetína Foto: HN - Libor Teichmann

Teplejší počasí, rozmach výstavby rodinných domů nebo větší důraz na soukromí nahrávají výrobcům žaluzií a rolet. "Lidé se z paneláků stěhují do rodinných domů, chtějí co nejvíce času trávit venku. Vidíme obrovský nárůst pergol a markýz, na které lidé potřebují stínění," popisuje trend Miroslav Jakubec, zakladatel a ředitel společnosti Servis Climax ze Vsetína. Podnik vyrábí na míru venkovní žaluzie, rolety, markýzy, sítě proti hmyzu nebo stínění do interiéru.

"Zákazníci také chtějí více soukromí, dříve se nerozlišovalo, jestli si dáte žaluzie vnitřní, nebo venkovní, byla to protisluneční ochrana. Poslední dobou registrujeme zvýšený zájem o látkové rolety, které zabraňují pohledům zvenčí," uvádí Jakubec. Až 60 procent celkové výroby Climaxu nyní stojí právě na výrobcích venkovního stínění. V Česku loni nejvíce výrobků vsetínské firmy mířilo do prstence okolo Prahy.

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé.

Děkujeme za vaši přízeň.

Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá.
Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Předplatit

Kateřina Adamcová
Přeposlat

Politiky straší 90milionový finanční strop na kampaň. Nejvíc musí škrtat ANO

Studenti se ve velkých městech vracejí na koleje, byty jsou pro ně už příliš drahé. Volných míst ale není dost

Manželé z Královéhradecka oživují tradici výroby podkrkonošského sirobu. Vaří ho celý den i noc

Dobrá ekonomická situace v Česku dostihla i chronické neplatiče alimentů, je jich "pouze" přes tři procenta

Z cukrovky chceme udělat hru, pozitivní motivace dětem pomáhá, říká inovátor

reklama