Nová televizní stanice Tuty určená pro dětské a dospívající diváky startuje od 1. června. Vysílat bude animované pořady, hudební klipy z YouTube, ale i vlastní projekty a provozovatelé chtějí spolupracovat také s youtubery.
Logo nové televize |
Tuty TV bude zastupovat společnost Atmedia, která spolupracuje s 25 televizními stanicemi v České republice a na Slovensku. Tuty bude dostupná přes běžnou anténu, satelit, kabel a také bude vysílat i živě na internetu. Jako jediná komerční televize určená pro mladou generaci plánuje vysílat zdarma.
Televize se zaměřuje převážně na děti od 4 do 10 let a mládež od 11 do 17 let. "Naše cílová skupina se během dne u televize střídá. Proto začínáme ranním blokem seriálů a zpívánek pro ty nejmenší. Dopoledne bude naplněné hudebními klipy a večerní program bude patřit teenagerům," uvedl programový ředitel televizní stanice Tuty Tomáš Kubizňák. Pro nejmladší zařadí Tuty například nejnovější řadu seriálu Teletubbies, která vznikla v roce 2015. Na teenagery zacílí hraný seriál Degrassi, který vyhrál ocenění televizních zahraničních stanic.
Novinkou pro televizní obrazovky je zařazení obsahu z YouTube. "Spojili jsme se s dvacítkou těch nejlepších youtuberů, kteří zveřejňují různý obsah od beautymagzínů až k cestování. Patří k nim například Lucky a Juan: Daily Vlog či Hope Marie," vysvětlil Kubizňák.
Nejmenším diváků Tuty TV nabídne Teletubbies |
Generálním ředitelem televize je podnikatel Miroslav Maxa, jméno skutečného majitele však zástupci Tuty TV zveřejnit nechtěli. "Jedná se o čistě český projekt, provozovatelem Tuty TV je česká akciová společnost Tuty Broadcasting, která nepatří pod žádnou z televizních skupin," komentoval vlastnickou strukturu obchodní ředitel televize Pavel Bouček na tiskové konferenci. Podle jeho slov platí investoři za spuštění projektu desítky milionů korun. S návratností investice počítají do tří let.
V letošním roce by chtěli provozovatelé dosáhnout 1 procentní sledovanosti ve věkové skupině 4-14 let. V příštím roce chtějí růst na 1,5 procenta. S návratností investice počítají do tří let.
Tuty má v současné době dva kmenové zaměstnance, do budoucna plánují provozovatelé jejich počet navýšit na deset. Spoléhat budou ale převážně na externí pracovníky. "Jedním z našich vlastních projektů bude blok zaměřený na cvičení a zdravý životní styl, kterým bude diváky provázet známý fitness trenér a muž roku Jakub Kraus," přiblížil Kubizňák.