Obliba takzvaných privátních značek v Česku pomalu roste. Zatímco v roce 2012 za ně lidé utráceli v průměru necelou pětinu výdajů, loni tento podíl dosáhl téměř 21 procent. Vyplývá to z výzkumu agentury GfK a Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR, který se zaměřil na takzvané rychloobrátkové zboží.

Češi se tak vzdalují nákupnímu chování východních zemí a přibližují se vyspělým evropským ekonomikám, kde podíl privátních značek dosahuje zhruba třetiny výdajů. Například Němci utrácejí za vlastní značky řetězců 36 procent z výdajů za běžné nákupy, Rakušané 32 procent a Slováci 27 procent. Naopak Rusové utrácejí jen sedm procent, Bulhaři devět a Rumuni čtrnáct.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se