Internetový portál pro sdílení videí YouTube dál ztrácí inzerenty kvůli obavám, že jejich reklamy budou spojovány s kontroverzními videi. Přerušení inzerce na YouTube ve čtvrtek oznámily největší americká banka JPMorgan Chase & Co a farmaceutická společnost Johnson & Johnson, ve středu stejný krok ohlásili američtí telekomunikační operátoři Verizon a AT&T.

Od inzerce na YouTube se již dříve odvrátila řada známých britských značek, například maloobchodní řetězec Marks & Spencer. Portál se stal terčem kritiky kvůli zobrazování reklam u videí s homofobní či antisemitskou tematikou.

Internetový gigant Google, který je majitelem portálu YouTube, se tento týden za praktiky při zobrazování reklamy omluvil a slíbil změny.

"Rád bych se omluvil našim partnerům a zadavatelům reklamy, kterých se mohlo dotknout, že jejich inzerce se objevila u kontroverzního obsahu," řekl šéf evropské divize podniku Matt Brittin.

Společnost Johnson & Johnson ve čtvrtek uvedla, že chce pozastavením inzerce na YouTube zajistit, aby se její reklamy neobjevovaly na kanálech, které podporují "urážlivý obsah". Několik hodin po firmě Johnson & Johnson oznámila zastavení reklamy na YouTube rovněž JPMorgan. Ta je podle aktiv největší bankou ve Spojených státech a ročně vynaloží na marketing kolem tří miliard dolarů, píše agentura Reuters.

Portál YouTube je klíčovým motorem růstu společnosti Google. Příjmy Googlu z reklamy na YouTube podle výzkumné společnosti eMarketer v loňském roce dosáhly 5,58 miliardy dolarů (zhruba 140 miliard korun), napsala agentura Reuters.