Šéf evropské divize amerického technologického gigantu Google Matt Brittin se omluvil za to, že společnost na portálu YouTube umožnila propojit reklamy s kontroverzními videy s homofobní a antisemitskou tematikou. Některé velké firmy jako Marks & Spencer (M&S) či Go Ape mezitím oznámily, že kvůli kauze prozatím přerušují inzerování prostřednictvím Googlu.

"Rád bych se omluvil našim partnerům a zadavatelům reklamy, kterých se mohlo dotknout, že jejich inzerce se objevila u kontroverzního obsahu," řekl Brittin. Zároveň uvedl, že Google dosud vynaložil miliony dolarů a zaměstnal tisíce lidí, aby zajistil, že nebude docházet k závadnému zobrazování reklam. Uznal, že ačkoli ve většině případů systém funguje správně, je přesto nutné ho zlepšit.

Google podle Brittina pracuje na lepším rozpoznávání nenávistné a buřičské tematiky a na rychlejším odstraňování závadného obsahu ze svých serverů. V této souvislosti připomněl, že proces není snadný, neboť na YouTube uživatelé každou minutu nahrají videa o délce 400 hodin.

Skandál se zobrazováním reklamy u nevhodných videí vedl řadu velkých společností k rozhodnutí stáhnout inzerci z britské mutace YouTube a dalších portálů Googlu. Například společnost Go Ape, která v Británii nabízí dobrodružné výpravy, stáhla inzerci kvůli tomu, že se její nabídka dostala k videím krajně pravicové Ligy na obranu Anglie.

"Abychom zajistili bezpečnost značky, pozastavujeme aktivity napříč platformami Googlu," uvedl obchodní řetězec M&S. Reklamu z Googlu stáhla také nadnárodní finanční instituce HSBC, která sídlí v Londýně.

Británie je po Spojených státech pro Google největším trhem, který v loňském roce přinesl na reklamách 7,8 miliardy dolarů (196 miliard korun), poznamenala Reuters.