reklama

Kofola hlásí za loňský rok mírný pokles tržeb i zisku. Do budoucna víc sází na gastronomii, rozšíří salaterie Ugo

Výsledky
Čtěte více: Kofola | výsledky | franšíza
  • Rok 2016 byl pro Kofolu prvním kompletním po úpisu akcií firmy na pražské burze v prosinci roku 2015.
  • Česká společnost utržila loni meziročně o tři procenta méně.
  • Kofola v Chorvatsku koupila výrobce minerální vody Studenac, od společnosti Badel pak získala značky Vocko, Nara a Inka.
Kofola hlásí za loňský rok mírný pokles tržeb i zisku. Kofola hlásí za loňský rok mírný pokles tržeb i zisku. Foto: Kofola

Česká nápojářská společnost Kofola utržila loni 7 miliard korun. Meziročně šlo o téměř tříprocentní pokles. Zisk EBITDA pak klesl o 3,5 procenta na 1 miliardu korun. Společnost o tom informovala ve zprávě burze a v tiskové zprávě.

Rok 2016 byl pro Kofolu prvním kompletním po úpisu akcií firmy na pražské burze v prosinci roku 2015. Akviziční růst, který společnost slibovala se odehrával zejména v adriatickém regionu. V Chorvatsku koupila výrobce minerální vody Studenac, od společnosti Badel pak získala značky Vocko, Nara a Inka.

Společnost většinově vlastněná Jannisem Samarasem a jeho rodinou pak loni revidovala své stávající aktivity v Polsku. Zavřela jeden ze svých tamních tří závodů. Stáhla také akcie z varšavské burzy. Pro tento trh připravila novou tříletou obchodní strategii, která má vést k posílení její pozice.

"Celkové výsledky firmy jsou v souladu s naším očekáváním. Předešlá sezona byla extrémně vydařená a navázat na ni stejným tempem by byl oříšek," uvedl finanční ředitel Kofoly Daniel Buryš. Ten dále upozornil na to, že zásadní investice firmy půjdou v dalším období do rozšiřování konceptu barů a čerstvých šťáv Ugo a obecně do růstu gastro segmentu v Česku a na Slovensku. Koncept Ugo salaterií pak bude chtít značka rozvíjet formou franšíz.

Pro celou společnost je pak stále zásadní český a slovenský trh, které firma sleduje společně jako celek. Domácí trhy se podílí dvěma třetinami na tržbách a třemi čtvrtinami na zisku EBITDA. 

Skupina provozuje sedm výrobních závodů s více než dvěma tisíci zaměstnanci. Podle společnosti Nielsen je jedničkou na trhu nealkoholických nápojů na Slovensku a ve Slovinsku. 

Michal Šenk
Přeposlat
Diskuse
reklama
comments powered by Disqus
reklama

Sobotka: Babiše dohání věci z minulosti, a chtěl by proto vést kampaň jako mučedník vyhozený z vlády

Konec intervencí může přijít od dubna kdykoli, řekl Rusnok. Koruna o půl procenta oslabila

Mironet má nárok na odškodné za zátah policie, tvrdí odvolací soud. Firma žádá přes 600 milionů

Nejmenší obchody by mohly získat náhradu nákladů za zavedení EET. Chtějí 10 tisíc, Babišovi to prý přijde rozumné

K Sobotkovi míří kritik mobilních operátorů Ondřej Malý. Stane se novým digitálním koordinátorem

X
Nemáte-li registraci, pokračujte zde
Nepamatuji si heslo
Potřebujete poradit?
Volejte:233 071 197
e-mail: predplatne@economia.cz