reklama

Analytici čekají výrazný pokles zisku ČEZ. Příčinou jsou nižší ceny elektřiny a odstávky v jaderných elektrárnách

  • Podle průměru očekávání šesti analytiků ČEZ v loňském posledním čtvrtletí dosáhl čistého zisku 1,7 miliardy korun při tržbách 54,3 miliardy korun. O rok dříve měl zisk 9,1 miliard a tržby 58,2 miliard.
  • Ceny elektřiny loni meziročně klesly o 13 procent na 34 eur za megawatthodinu.
  • Nižší zisk bude vedení firmy tlačit ke snížení výplaty dividendy.
Analytici očekávají výrazný pokles zisku ČEZ. Příčinou jsou i odstávky v jaderných elektrárnách. Analytici očekávají výrazný pokles zisku ČEZ. Příčinou jsou i odstávky v jaderných elektrárnách. Foto: ČTK

Energetická firma ČEZ v úterý ráno oznámí hospodářské výsledky, které budou podle analytiků v meziročním srovnání výrazně horší. Příčinou jsou zejména pokles cen elektřiny a odstávky částí jaderných elektráren. Pokles zisku bude mít dopad na výši dividendy, kterou bude ČEZ schopen vyplatit.

Podle průměru očekávání šesti analytiků, které HN oslovily, ČEZ v loňském posledním čtvrtletí dosáhl čistého zisku 1,7 miliardy korun při tržbách 54,3 miliardy korun. Za stejné období v roce 2015 firma měla zisk 9,1 miliardy korun a tržby ve výši 58,2 miliardy korun.

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé.

Děkujeme za vaši přízeň.

Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá.
Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Předplatit

Leoš Rousek
Přeposlat
Diskuse

Plná náměstí a politici na pódiích jsou při kampani minulostí, za voliči se jezdí na vinobraní či poutě

Jestli v neděli zvítězí, vstoupí Merkelová do historie. Její popularitě pomohlo zvolení Trumpa, Němci se obávají nováčků

Musím hájit finanční správu, pracuje dobře, vysvětluje Pilný, proč nechce odvolat Janečka. Ministři by ale pro jeho konec ruku zvedli

Byty dál výrazně zdražují, v paneláku rychleji než v novostavbách. Cena za metr čtvereční je již na hranici 50 tisíc korun

Mayová si po brexitu přeje dvouleté přechodné období, aby se obě strany přizpůsobily novým pravidlům

reklama