reklama

Čtvrtstoletí Mekáče: McDonald's si drží i po 25 letech pozici tuzemské jedničky, ale přišel o punc výjimečnosti

Panorama
Čtěte více: McDonald´s | hamburger | fast food | franšíza
  • McDonald's slaví v Česku 25 let od otevření první restaurace.
  • Značka si prošla vývojem vnímání od někdejší západní výjimečnosti po dnešní v podstatě všednost.
  • Mnohem více než dřív proto firma musí sledovat trendy českého trhu. Například příklon k lokálním surovinám.
jarvis_58cbfb64498e705500d3e3ba.jpeg V den otevření prvního „Mekáče“ ve Vodičkově ulici v Praze, tam prý přišlo až 11 tisíc zákazníků. Foto: ČTK

Do Česka přišel McDonald's přes Vídeň. Právě v rakouské metropoli měla firma začátkem 90. let svou centrálu a tam oslovila tehdejšího československého obchodního radu v zemi Petra Matějčka. "Pomáhal jsem jim s registrací společnosti, vytipováním vhodné lokality pro první provozovnu, zajišťoval schůzky s úřady i politiky," vzpomíná Matějček. Pro tehdejší vládu a pražský magistrát bylo podle něj politicky výhodné být takzvaně při tom.

Od otevření první restaurace McDonald's v tehdejším Československu v pražské Vodičkově ulici, uplynulo právě dnes rovných 25 let. "Na otevření tenkrát přišlo snad tisíc lidí," vzpomínal v dřívějším rozhovoru pro HN Karel Suk. Původně zaměstnanec amerického fastfoodu se v roce 1995 stal prvním českým franšízantem a než odešel do penze, provozoval kromě Vodičkovy ještě několik dalších poboček.

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé.

Děkujeme za vaši přízeň.

Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá.
Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Předplatit

Michal Šenk
Přeposlat

Za šest let od start-upu k miliardám. Zakladatel české firmy Apiary popisuje cestu pod křídla amerického Oraclu

Prodeje nových bytů nejvíce rostou v Plzni. V Praze ani Brně nejsou k mání

Průměrný plat státního zaměstnance loni vzrostl na 28 393 korun. Letos by se měl opět zvýšit

Muž s tykadlem: Svéráznému kyborgovi umožňuje zařízení zabudované v mozku slyšet barvy

Zájem o Coca-Colu ve světě klesá, lidé myslí více na zdraví. Češi jsou ale pozadu

reklama