reklama

Čtvrtstoletí Mekáče: McDonald's si drží i po 25 letech pozici tuzemské jedničky, ale přišel o punc výjimečnosti

Panorama
Čtěte více: McDonald´s | hamburger | fast food | franšíza
  • McDonald's slaví v Česku 25 let od otevření první restaurace.
  • Značka si prošla vývojem vnímání od někdejší západní výjimečnosti po dnešní v podstatě všednost.
  • Mnohem více než dřív proto firma musí sledovat trendy českého trhu. Například příklon k lokálním surovinám.
jarvis_58cbfb64498e705500d3e3ba.jpeg V den otevření prvního „Mekáče“ ve Vodičkově ulici v Praze, tam prý přišlo až 11 tisíc zákazníků. Foto: ČTK

Do Česka přišel McDonald's přes Vídeň. Právě v rakouské metropoli měla firma začátkem 90. let svou centrálu a tam oslovila tehdejšího československého obchodního radu v zemi Petra Matějčka. "Pomáhal jsem jim s registrací společnosti, vytipováním vhodné lokality pro první provozovnu, zajišťoval schůzky s úřady i politiky," vzpomíná Matějček. Pro tehdejší vládu a pražský magistrát bylo podle něj politicky výhodné být takzvaně při tom.

Od otevření první restaurace McDonald's v tehdejším Československu v pražské Vodičkově ulici, uplynulo právě dnes rovných 25 let. "Na otevření tenkrát přišlo snad tisíc lidí," vzpomínal v dřívějším rozhovoru pro HN Karel Suk. Původně zaměstnanec amerického fastfoodu se v roce 1995 stal prvním českým franšízantem a než odešel do penze, provozoval kromě Vodičkovy ještě několik dalších poboček.

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé.

Děkujeme za vaši přízeň.

Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá.
Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Předplatit

Michal Šenk
Přeposlat

Zaorálek chce přilákat malé podnikatele. Nejdříve ale zkrotí Štěcha, aby neničil program

Developeři chtějí stavět v centru Prahy. Lákají je desítky nevyužitých brownfieldů

Fischer chce po státu miliardy za zrezlá letadla odstavená na Ruzyni. Jejich cena za 20 let klesla o zhruba 1,5 miliardy

Čína se chce dostat ke špičkovým evropským technologiím, varuje Macron. Chce regulovat, kdo může v EU kupovat strategické firmy

PENÍZE podle Leoš Rouska: Růst mezd je cesta k přijetí eura, on-line "Annonce" na pronájem lodí se jmenuje Boataround

reklama