Kolem stolu v pražském baru El Mágico sedí skupina deseti mladých lidí. Místo piva mají před sebou minerálku nebo kávu a bedlivě poslouchají. Jsou to místní barmani a servírky. Přišli do práce dříve, aby si poslechli školení o tom, jak a především proč nenalévat mladistvým. Netradiční besedu přímo v baru pořádá společnost Jan Becher – Karlovarská Becherovka jako součást kampaně Nezletilým nenalévám!, ve které propaguje odpovědné pití alkoholu. Se svou besedou o nenalévání alkoholu mladistvým navštívila likérka od loňského léta už skoro dva tisíce podniků po celé republice a proškolila okolo 7500 barmanů a členů obsluhy.
„Co uděláte, pokud k vám na bar přijde pro drink člověk, u něhož si nejste jisti věkem?“ ptá se skupiny barmanů Miroslav Benš, obchodní zástupce Karlovarské Becherovky, který školení vede. „Budu po něm chtít občanku,“ nejistě odpovídá jeden z barmanů. „Nebo jakýkoliv doklad totožnosti, například pas. Pokud se neprokáže, jednoduše nenalévejte,“ doplňuje své kurzisty Benš a připomíná, že podniku, který nalije nezletilému, hrozí pokuta až půl milionu korun.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Nově všechny články v audioverzi