V únoru využili zadavatelé internetové bannerové reklamy inzertní prostor v celkové ceníkové hodnotě 444 milionů korun, což představuje meziměsíční nárůst o pět procent. Největším zadavatelem byl provozovatel pracovních webů LMC. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetový rozvoj zajišťuje společnost Nielsen Admosphere.

Největší díl z reklamních investic inkasoval Seznam.cz, který získal celkem 160,3 milionu korun. Následuje vydavatelství Economia s 68,1 milionu a třetí je Mafra, která celkem dostala 49,2 milionu korun. Největší meziměsíční nárůst zaznamenala FTV Prima, když zvýšila příjmy z internetové display inzerce o 75 procent na 20,5 milionu korun.

Společnost LMC, která provozuje portály Jobs.cz a Práce.cz, v únoru využila on-line prostor v hodnotě 20,1 milionu korun. Druhou příčku obsadil on-line obchodník Alza.cz s inzercí v hodnotě 14,9 milionu. Na třetím místě pak skončila společnost Porsche Česká republika – ta vystavila reklamu v hodnotě 14,4 milionu korun.

Za celý loňský rok investovali zadavatelé do bannerové reklamy 6,65 miliardy korun, což znamená meziroční pokles o šest procent. Celkové příjmy z internetové reklamy ale loni vzrostly o tři procenta na 15 miliard korun.