Prodej nových osobních aut v Rusku se v únoru meziročně snížil o 13,4 procenta na 111 145 vozů. Tempo poklesu prodeje však výrazně zpomalilo. Vyplývá ze čtvrtečních údajů podnikatelského sdružení AEB. Propadu odbytu se nevyhnul ani český výrobce Škoda Auto.

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

Ruský automobilový trh se stal obětí slábnoucí ruské ekonomiky, na kterou doléhají nízké ceny ropy a západní sankce uvalené na Rusko kvůli jeho postupu v ukrajinské krizi. Za první dva měsíce se prodej propadl o 20,8 procenta na 193 072 vozů, napsala agentura Reuters.

Prodej Škody se v únoru snížil o 27 procent. Největším prodejcem zůstal domácí AvtoVAZ, výrobce vozů Lada, jeho prodej však rovněž klesl, a to o 19 procent. Z velkých značek se podařilo zvýšit prodej pouze Toyotě a Fordu.

"Tempo meziročního poklesu viditelně zpomaluje a minus 13 procent je nejnižší hodnota za 14 měsíců," uvedl předseda automobilového výboru AEB Jörg Schreiber. Upozornil, že z velké části je to způsobeno nízkým objemem prodeje ve stejném období předchozího roku. Nicméně i tak je to podle něj vítaná zpráva před jarním obdobím, které bývá pro prodej aut jedním z nejdůležitějších.

Loni se v v Rusku prodalo 1,6 milionu nových vozů, což bylo o 36 procent méně než předloni. Letos by prodej mohl podle odhadů klesnout zhruba o pět procent na 1,53 milionu aut.

Ruský premiér Dmitrij Medveděv v lednu řekl, že vláda se rozhodla dále podpořit automobilový sektor. Podle ministra průmyslu a obchodu Denise Manturova by vláda letos na pomoc tomuto odvětví mohla vynaložit celkem 45 miliard rublů (15,7 miliardy korun).