Za úspěšným čtvrtletním růstem příjmů společnosti Walt Disney stály podle očekávání Hvězdné války, jejich úspěch dokonce předčil odhady analytiků oslovených agenturou Reuters. Investory ale znervózněl nejistý výhled televizních sítí, především pokračující pokles předplatitelů.

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

Celkový čistý zisk společnosti za poslední čtvrtletí vzrostl na rekordních 2,88 miliardy dolarů (68,9 miliardy korun), provozní zisk se zdvojnásobil a tržby společnosti se zvýšily o téměř 14 procent na 15,24 miliardy dolarů. 

Investoři jsou podle agentury Reuters zneklidněni výhledem na další vývoj Disneyho, akcie společnosti se propadly o více než tři procenta. Provozní zisk divize televizních sítí, jejíž součástí je sportovní síť ESPN, kanály Disney Channels nebo televize ABC, zaznamenal propad o 5,6 procenta. Důvodem byly zvyšující se náklady především na sportovní programy a propad počtu předplatitelů sítě ESPN, ztráta tak vyrovnala vzrůst tržeb z reklamy. Investory trápí fakt, že se stále zvyšují výdaje na vysílací práva sportovních přenosů. Analytik společnosti Evercore ISI Vijay Jayant oslovený agenturou Reuters řekl, že nejistý výhled sítě ESPN je největším strašákem pro investory. "Ne každý je fanouškem sportu a hodlá si za něj platit," řekl Jayant.

Investoři mají obavy, že Disney a ostatní mediální společnosti budou čelit stále většímu odlivu především mladších diváků, kteří odmítají platit za široké balíčky programů kabelové televize. Výkonný ředitel Walta Disneyho Bob Iger se na tiskové konferenci společnosti pokoušel situaci mírnit slovy, že společnost za posledních několik měsíců naopak zaznamenala mírný nárůst zákazníků. "Očekáváme, že naše sítě, včetně sportovní sítě ESPN, budou pokračovat v mírném růstu, což znamená, že tržby z reklamy budou nadále růst a budou vyšší než výdaje," řekl Iger. Odmítl, že by odvětví trpělo odlivem zájmu, zvláště sport je podle něj nadále velmi populární. Společnost se teď snaží s dodavateli dojednat zavedení hubenějších balíčků televizních programů.

Neklid trápí i jiné mediální firmy. Například akcie Viacomu v úterý spadly o pětinu, když prodeje společnosti nedosáhly čísel, které očekával Wall Street.