Čistý zisk největšího světového výrobce nealkoholických nápojů Coca-Cola se ve čtvrtém čtvrtletí zvýšil více než o 60 procent na 1,24 miliardy dolarů (29,8 miliardy korun). K lepšímu výsledku pomohlo především razantní snižování nákladů. Zájem o nápoj Diet Coke byl v USA i nadále slabý, mnohem lépe si vedl nápoj Coke Zero, který používá k ochucení jiných sladidel.

Bez zahrnutí jednorázových nákladů firma vydělala 38 centů na akcii. Zisk tak nepatrně překonal očekávání analytiků, kteří jej v anketě agentury Reuters odhadovali na 37 centů na akcii.

Coca-Cola se snažila dosáhnout vyšších tržeb, k čemuž jí měly pomoci vyšší ceny i rozšíření nabídky například o za studena lisované džusy nebo energetické nápoje.

Provozní příjem se ale snížil o osm procent na deset miliard dolarů. Důvodem byl nepříznivý vliv směnných kurzů a to, že pracovních dnů bylo o šest méně než před rokem.

Coca-Cola v úterý také oznámila, že ve Spojených státech dokončí prodej všech svých stáčíren o tři roky dříve, než dosud čekala, a znovu je převede na franšízy. Franšízový program hodlá rozšířit na své stáčírny v Číně. Firma doufá, že jí tato strategie pomůže zaměřit se na lukrativnější aktivity, jako je výroba nápojových koncentrátů.