reklama

Akční slevy požírají obchodníkům zisky. Lidé nezlevněné zboží tolik nekupují

Čtěte více: nákupy | sleva | obchod | Česko
  • Češi nakupují ve slevách šest z deseti věcí.
  • Pro 68 procent lidí je to, zda je zboží ve slevě, hlavním parametrem nákupu.
  • Všudypřítomnost slev vadí obchodníkům už dlouho, slevových akcí ale neubývá. Firma Logio jim teď spočítala, kdy a jak na slevách prodělávají.
"V jednu chvíli jsou na trhu tři tisíce druhů zboží ve slevě," upozornil Tomáš Formánek, šéf společnosti Logio. "V jednu chvíli jsou na trhu tři tisíce druhů zboží ve slevě," upozornil Tomáš Formánek, šéf společnosti Logio. Foto: Foto: HN - Michaela Hasíková

Když nenabídnete zboží ve slevě, přijdete o zákazníky. Právě slevou se v Česku řídí při nákupu 68 procent lidí. Obchodníci tomu šli dlouho naproti. V obchodech s potravinami se v akci v současné době prodává šest z deseti položek.

"V jednu chvíli jsou na trhu tři tisíce druhů zboží ve slevě," upozornil obchodníky na konferenci Retail Summit, která tento týden probíhá v Praze, Tomáš Formánek, šéf společnosti Logio. Ta sbírá a analyzuje data a nabízí je trhu. "Ukázalo se také, že reklamní letáky, které firmy tisknou, mají od loňska v průměru o čtvrtinu víc stran," přidal Formánek.

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé.

Děkujeme za vaši přízeň.

Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá.
Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Předplatit

Michal Šenk
Přeposlat
Diskuse

Byty dál výrazně zdražují, v paneláku rychleji než v novostavbách. Cena za metr čtvereční je již na hranici 50 tisíc korun

Mayová si po brexitu přeje dvouleté přechodné období, aby se obě strany přizpůsobily novým pravidlům

Soud zrušil zajišťovací příkazy na 340 milionů proti opavské firmě FAU. Celníci podle něj neměli důvod je vydat

Uber přišel o licenci v Londýně, služba podle starosty není bezpečná. Zákaz se dotkne 40 tisíc řidičů

Zaspali jsme s elektromobily. Technologickými lídry už nejsme my Němci, ale Američané a může být hůř, naznačuje šéf úspěšné IT firmy

reklama