Americký řetězec rychlého občerstvení McDonald’s zaznamenal vůbec nejlepší čtvrtletní výsledky za poslední téměř čtyři roky. Firmě pomohly především lepší tržby v Číně a také v USA, kde McDonald’s zavedl snídaňové menu po celý den.
Celosvětové tržby z restaurací, které existují alespoň jeden rok, ve čtvrtém čtvrtletí 2015 vzrostly o pět procent. A to je mnohem silnější růst, než čekal trh. Například analytici agentury Bloomberg odhadovali, že stoupnou pouze zhruba o tři procenta.

Loni v březnu se funkce výkonného ředitele McDonald’s ujal Steve Easterbrook, který začal pracovat pro řetězec už v roce 1993. Podnik převzal v době, kdy mu klesaly tržby i na klíčovém domácím trhu.

V posledních letech se symbol globálního rychlého občerstvení právě na americkém trhu potýká s poklesem poptávky. Roste konkurence dalších fastfoodových řetězců, jako jsou například Chipotle Mexican Grill nebo také Subway. 
Američané, sužovaní epidemií obezity a cukrovky, se pak od tradičních hamburgerů, koly a hranolků raději uchylují ke zdravějším a lehčím alternativám.

I proto se Easterbrook coby nový šéf zaměřil na obrodu společnosti. Přijal celou řadu kroků, které by měly vrátit zákazníky zpět do restaurací tohoto fastfoodového řetězce. Omezil využívání antibiotik v chovech kuřat, která firma nakupuje. Zjednodušil také menu, které mnozí zákazníci dříve považovali za příliš komplikované.

A nejen to, Easterbrook také stojí za jednou z největších změn za poslední léta – ve Spojených státech zavedl celodenní snídaňovou nabídku. Díky tomu meziročně vzrostly tržby v USA o 5,7 procenta.

McDonald’s na cestě k obratu

Easterbrookova snaha se prozatím vyplácí. Vedle zmíněných tržeb vzrostl také zisk, a to o deset procent na 1,21 miliardy dolarů (30,1 miliardy korun), tedy na 1,31 dolaru na akcii. V tomto případě experti odhadovali, že dosáhne "jen" na 1,23 dolaru na akcii.

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

"Vypadá to, že jsou na cestě k obratu," komentovala čtvrtletní výsledky analytička agentury Bloomberg Jennifer Bartashusová s tím, že velkou zásluhu na tom mělo právě snídaňové menu servírované po celý den. Podle ní ale není jasné, zda právě snídaně potáhnou americké spotřebitele i v budoucnu. "Opravdovou otázkou je, zda snídaňová nabídka bude mít trvalý pozitivní vliv," dodala.

Na druhou stranu, McDonald’s, podobně jako například kavárenský řetězec Starbucks označil Francii za "slabinu". Tržby v této nejpopulárnější turistické destinaci na světě zasáhly teroristické útoky na redakci satirického týdeníku Charlie Hebdo a poté v Paříži 13. listopadu.