Nejprodávanější ojetinou v největším českém autobazaru AAA Auto v roce 2015 se stala Škoda Fabia. Na dalších místech žebříčku se umístil další model z Mladé Boleslavi Octavia a třetí skončil Volkswagen Passat. Skončila také dlouholetá nadvláda karoserie kombi. Loni si v "Áčkách" zákazníci nejčastěji pořizovali kratší hatchbacky (36 procent), podíl kombíků tvořil necelých 28 procent.

Dramaticky se loni změnila poptávka po typu motorů. Zatímco v roce 2014 si zákazníci bazaru nejčastěji pořizovali výkonné vozy produkující 86–100 kW, loni největší podíl (36 procent) obsadila nejslabší auta do 69 kW. Následoval výkon 70–85 kW (31 procent), vozy s výkony 86–100 kW chtělo jen lehce nad deset procent zákazníků.

"Obliba slabších agregátů se stává trendem. Lidé daleko více hledí při výběru vozu na bezpečí a praktičnost automobilu než na sílu pohonné jednotky vozu," potvrzuje Karolína Topolová, generální ředitelka AAA Auto.

Podobně jako u nových aut lehce převažují auta na benzin (54 procent) před naftovými (45,8 procenta). Manuální řazení si vybralo téměř 89 procent kupců ojetiny. Nejvíce si lidé v bazaru pořizovali auta ve věku kolem šesti let s detailně doloženou servisní historií.

Průměrná prodejní cena vozu v AAA Auto loni činila 180 tisíc korun. Téměř 135 tisíc korun si na každé auto lidé půjčili, což je nárůst o pět procent proti roku 2014. Auto na splátky si pořizuje téměř polovina lidí, z naspořených peněz hradí pouze 26 procent ceny vozu.

Obdobná data zveřejnil i další velký autobazar Auto ESA. U něj loni dominovaly kombíky před hatchbacky a nejoblíbenějším modelem se stala Octavia před Fabií a Passatem. Průměrná cena prodaného vozu byla 174 tisíc korun, průměrný věk 6,5 roku.