Kalifornský úřad pro čisté ovzduší CARB odmítl plán německé automobilky Volkswagen svolat naftová auta vybavená softwarem, který umožňuje manipulovat s údaji o emisích. Úřad tvrdí, že návrh Volkswagenu je nedostatečný a nesplňuje zákonné požadavky, hodlá však s firmou o řešení tohoto problému dál jednat.

Zamítnutý plán se týká naftových automobilů s dvoulitrovými motory. Kalifornie zatím automobilce nevyměřila žádnou pokutu, vydala však nové oznámení, že Volkswagen porušil její regulační předpisy v oblasti kvality ovzduší, uvedla agentura Reuters.

Kontroly dieselů VW nebudou povinné, shodli se ministři V4. Záleží na tom, co servisy nabídnou lidem - čtěte ZDE

Volkswagen uvedl, že zamítnutí se týká počátečních plánů, které Kalifornii předložil v prosinci. "Od té doby vedl Volkswagen s CARB konstruktivní jednání," upozornil.

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

Šéf Volkswagenu Matthias Müller bude ve středu o skandálu jednat s šéfkou americké Agentury pro ochranu životního prostředí (EPA) Ginou McCarthyová. Právě úřad EPA loni v září automobilku Volkswagen obvinil, že do vozů s naftovými motory instalovala software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagen tehdy přiznal, že ve Spojených státech je tímto softwarem vybaveno 482 000 vozů s dvoulitrovými motory. Později se ukázalo, že problém se v USA týká rovněž 85 000 vozů s třílitrovými motory.

Úřad EPA uvedl, že souhlasí s Kalifornií v tom, že "Volkswagen nepředložil schválitelný svolávací plán, který by auta uvedl do vyhovujícího stavu a omezil znečištění". Dodal, že na to firmu již dříve upozornil. Volkswagen vyjádřil odhodlání spolupracovat s CARB i dalšími regulátory. "Plánujeme pokračovat v rozhovorech ve středu, kdy se setkáme s EPA," sdělil podnik.

Volkswagen v září přiznal, že v celém světě software nainstaloval do zhruba 11 milionů automobilů, včetně asi 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto.