Boj dealerů značky Hyundai s šéfem českého zastoupení Vladimírem Vošickým má další kolo. Po loňské rebelii třetiny dealerů se proti importérovi začal vymezovat největší dealer v Česku - Hyundai Fischer podnikatele Antona Fischera.

Opět jde o systém bonusů, které za prodaná auto dealeři získají. Ti ale nikdy neví, zda na ně nakonec dosáhnou, vozy tak prodávají často se ztrátou v naději, že splní Vošického podmínky.

"Od léta po nás chce pan Vošický úplatky, když mu je nechceme dávat, začal nás šikanovat," popisuje Fischer, který vozy značky Hyundai prodává v Českých Budějovicích, Jindřichově Hradci, Pelhřimově a Strakonicích. Vošický má chtít sám pro sebe podíl za to, že Hyundai Fischer zmíněné bonusy dostává.

"Toto křivé nařčení kategoricky odmítám," reaguje Vošický. Říká, že nemá tušení, proč k takovému obvinění dochází právě nyní.

Fischer ale trvá na svém. O odvolání Vošického požádal korejského prezidenta českého zastoupení, nečeká ale, že mu bude vyhověno. Podává tak i trestní oznámení.

Pro vše má prý dostatek důkazů včetně korespondence a SMS.

Že by značku Hyundai opustil, ho nenapadlo. "Nejsem ten, kdo má odcházet, to je pan Vošický a za to budu bojovat," říká Fischer.

Pro Vošického je tak Fischerova snaha jen opakováním loňského roku. I tehdy dealeři tvrdili, že porušuje zákon a šikanuje je, a žádali proto jeho odvolání. Vošický ale ve své pozici zůstal, značku museli opustit naopak rebelující dealeři.

Dealerům vadilo hlavně to, že zůstává na Vošického libovůli, zda nakonec bonusy získají, či nikoliv. Pokud je nedostali, končili ve ztrátě.

Fischer se ale loni k rebelii dealerů nepřipojil. "Neměl jsem důvod se k tomu připojovat, byl jsem jedním z podporovaných dealerů, teď to ale Vošický asi chce zpět v úplatcích," vysvětluje.

Hyundai se za vedení Vladimíra Vošického stal jednou z nejprodávanějších značek na českém trhu. V posledních letech osciluje mezi druhou a třetí pozicí na trhu. Pro domácí Škodu Auto je největším konkurentem především v prodejích soukromým osobám. Korejská automobilka má v Česku i výrobní závod, tři modelové řady vyrábí pro evropský trh v Nošovicích u Frýdku-Místku.