Čistý zisk jihokorejské automobilky Hyundai Motor Company ve třetím čtvrtletí klesl o 23 procent na 1,2 bilionu wonů (25,1 miliardy korun). Hospodaření zasáhl výrazně slabší prodej v Číně a agresivní pobídkové akce po celém světě. Výsledek za uplynulé čtvrtletí je nejhorší od prvního kvartálu 2010, napsala ve čtvrtek agentura AP.
Byznysovou rubriku Hospodářských novin najdete také na Facebooku.
Ekonomové v průzkumu agentury Reuters v průměru očekávali, že zisk v období od července do září dosáhne 1,5 bilionu wonů.
Automobilka podobně jako některé jiné zahraniční značky bojuje s váznoucím prodejem v Číně, která patří spolu s USA k jejím největším trhům. Společnosti se nepodařilo odhadnout poptávku spotřebitelů a zaměřila se na sedany místo na sportovně užitkové vozy. Nedostatek nových modelů SUV donedávna způsoboval, že automobilka ztrácela podíl na klíčových trzích.
Hyundai je největší automobilkou v Jižní Koreji a spolu se sesterskou společností Kia tvoří pátého největšího výrobce aut na světě. Společnost Hyundai v listopadu 2008 oficiálně zahájila sériovou výrobu osobních aut v Nošovicích na Frýdecko-Místecku. Kia spustila v prosinci 2007 sériovou výrobu osobních vozů u slovenské Žiliny.