reklama

Správa železnic vypsala historicky nejvyšší tendr. Jen pro firmy s miliardovými obraty

  • Za více než 7,5 miliardy korun by měly firmy zmodernizovat důležitý železniční koridor mezi Plzní a Rokycany. Jde o největší vypsanou zakázku Správy železniční a dopravní cesty. Firmy mohou své nabídky posílat do 23. května.
Železniční most, ilustrační foto Železniční most, ilustrační foto Foto: HN - René Volfík

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) vypsala tendr na modernizaci trati z Rokycan do Plzně. Odhadovaná hodnota zakázky, kterou již na počátku února schválila vláda, přesahuje 7,53 miliardy korun bez daně z přidané hodnoty (DPH).

Firmy se o zakázku mohou ucházet do 23. května, obálky s jejich nabídkami budou otevřeny následující den. Vyplývá to z informací zveřejněných na portálu veřejných zakázek.

"Očekáváme velký zájem, my tomu říkáme investiční akce desetiletí na železnici," řekl mluvčí SŽDC Pavel Halla.

Takto velkou zakázku podle něj jeho organizace ještě nevypisovala. V zadávacích podmínek je mimo jiné to, že jsou firmy schopné zakázku technologicky zvládnout, část stavby musí vítěz tendru provádět pouze vlastními kapacitami, tak aby například nedocházelo k přeprodávání zakázek subdodavatelům.

Jen pro firmy s miliardovými obraty

Zadavatel kromě toho také požaduje, aby měl uchazeč o stavbu celkový obrat za poslední tři uzavřená účetní období minimálně osm miliard korun a obrat za stavební práce na železnici bez subdodávek aby za stejnou dobu dosahoval minimálně tři miliardy korun.

Objem dopravních staveb provedených dodavatelem v posledních pěti letech musí dosahovat minimálně šesti miliard korun. Od banky pak musí mít příslib úvěru ve výši minimálně 800 milionů korun.

Zahájení stavby ještě letos

Stavba by podle Hally měla započít ještě letos, podle portálu veřejných zakázek je doba prací odhadovaná na 38 měsíců. Trať určená k modernizaci měří zhruba 21,2 kilometru.

Úprava zahrnuje mimo jiné dvě přeložky dílčích úseků tratě, železniční stanici Ejpovice a Chrást u Plzně, včetně zastávky Klabava a Plzeň Doubravka. Úsek Rokycany - Plzeň je součástí III. železničního koridoru z Prahy přes Plzeň do Chebu.

Po zahájení modernizace tratě Rokycany - Plzeň už zbude poslední velká etapa z Prahy do Berouna. Evropská unie by se na financování zakázky mohla podílet až 77 procenty.

Stavba je mimo jiné součástí transevropské železniční sítě v ose Praha - Norimberk. V souvislosti s tím se bavorské a české ministerstvo dopravy chystají podepsat memorandum o rozvoji vzájemné železniční dopravy. Češi a Bavoři nyní usilují hlavně o vybudování železničního koridoru, který spojí Prahu s Mnichovem a má výrazně urychlit vlakovou přepravu mezi oběma metropolemi.

eko
Přeposlat
Diskuse
reklama

Spojuje průzkumy a sázkařské kurzy. ČSSD slábne, stoupá SPD a piráti. Babiš asi nesestaví vládu sám, říká

Banky ve třetím čtvrtletí zpřísnily podmínky úvěrů na bydlení, i tak ve zbytku roku čekají zvýšení poptávky

Nastala nová éra astronomie. Vědci poprvé pozorovali zdroj gravitačních vln v místě, kde splynuly neutronové hvězdy

Česká měna je už téměř na úrovni jako před intervencemi. Na konci příštího roku může euro stát 25 korun, odhadují analytici

Narcos a další seriály Netflixu přilákaly za čtvrt roku 5 milionů uživatelů. Tržby vzrostly meziročně o třetinu

reklama