reklama

Stavební firmy se perou o malé zakázky. Krize je nejhorší od vzniku Česka

Studie
Čtěte více: stavebnictví | krize | Česko
  • Stavebnictví v Česku není v dobré kondici. Podle průzkumu CEEC klesne letos o dalších 9,2 procenta. Stavební firmy varují, že vládní úsporná politika ekonomiku příliš dusí. Zvrátit trend by mohly jen prorůstové veřejné investice.
Stavebnictví, ilustrační foto Stavebnictví, ilustrační foto Foto: foto: HN - Vendula Fantová

Domácí stavebnictví se propadá už tři roky, letos ho čeká další pokles. Ani tak si sektor nesáhne na dno.
Vyplývá to z analýzy společnosti CEEC Research, jež v lednu oslovila stovku šéfů stavebních firem a ptala se jich na výhled, vytíženost kapacit a vývoj tržeb.

Podle většiny respondentů bude letos krize ve stavebnictví eskalovat, výkonnost poklesne až o 9,2 procenta, což by byl rekord od vzniku samostatného Česka. Odrážejí se na tom jak přiškrcené veřejné výdaje, tak šetření domácností.

Loni podle ČSÚ kleslo stavebnictví o 3,1 procenta. Manažeři předpovídají další propad v roce 2013 – v průměru o 3,9 procenta.

Kromě úbytku stavebních zakázek se mění také jejich struktura: ubývá velkých projektů, zbývají jen menší akce. To žene firmy do čím dál tvrdšího konkurenčního boje.

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé.

Děkujeme za vaši přízeň.

Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá.
Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Předplatit

Zuzana Kubátová
Přeposlat
Diskuse

Z pražských sídlišť by se mohly stát vyloučené lokality. Vzor pro uzdravování panelových ghett ukazuje Nizozemsko

Šokuje mě, když vidím lidi pracující ve fabrikách za 16 tisíc. Pro mnohé se toho od socialismu moc nezměnilo, říká Zaorálek

Koruna je tam, kde byla před intervencemi. Posilování ale může zarazit úspěch Okamury a komunistů

Vlk z Wall Street míří do Česka. Dravý byznysmen bude v Praze radit podnikatelům, jak dosáhnout větších obratů

Větší rozdíl mezi mzdami mužů a žen je v rámci EU už jen v Estonsku, ukázala nová studie

reklama