reklama

Koncern PSA, který koupil od General Motors značku Opel, chce po bývalém majiteli vrátit polovinu zaplacené sumy

Čtěte více: General Motors | Opel | Peugeot | Citroën
  • Koncern PSA letos koupil od koncernu General Motors značku Opel za zhruba 1,3 miliardy eur, nyní koupi reklamuje a požaduje nazpátek polovinu peněz.
  • Podle PSA nesplňují modely Opelu nároky na emise oxidu uhličitého, kvůli čemuž se výrazně zvýší náklady PSA na modernizaci.
  • Francouzská automobilka PSA údajně neobdržela před koupí pravdivé informace o emisích.
jarvis_5965f05c498e6104b968b558.jpeg Opel má také širší nabídku aut na LPG. Měla ho i odcházející Insignie. Na obrázku je crossover Mokka X. Foto: Opel

Francouzský koncern PSA Group sdružující značky Peugeot, Citroën a DS, letos v létě koupil od General Motors značku Opel za zhruba 1,3 miliardy eur (asi 33 miliard korun). Nyní chce údajně transakci reklamovat a požaduje po GM vrácení poloviny zaplacených peněz.

Svůj požadavek ospravedlňuje tím, že modely Opelu nesplňují nároky na snížení emisí oxidu uhličitého a nový majitel bude muset v brzké době investovat do Opelu více, než očekával. Uvedla to agentura Reuters.

Francouzská automobilka údajně tvrdí, že společnost Opel jí neposkytla ohledně své emisní strategie pravdivé informace. Podle jejích aktuálních zjištění motory Opelu nejsou tak úsporné, jak se na papíře tváří a aktuální vývoj technologií v Opelu není tak daleko, jak si podle informací Opelu myslela.

Podle zdrojů Reuters se PSA nelíbí, že bude muset modely Opelu osadit technologiemi, které emise CO2 snižují, dříve, než mělo původně v plánu. Pokud automobilka nebude do roku 2021 splňovat přísnější emisní limity stanovené EU, bude finančně penalizována.

"Nemohu spekulovat o něčem, co s námi nebylo diskutováno," řekl agentuře Reuters mluvčí společnosti Opel David Caldwell. Dále uvedl, že PSA si před akvizicí provedla důkladný audit a Opel jim podstatné informace poskytl. Mluvčí PSA Group Bertrand Blaise téma odmítl komentovat.

Automobilky musí co nejdříve osadit své modely technologiemi, které snižují vypouštěné emise. Ze současných 130 g/km se plošně musí snížit na 95 g/km. Hodnota se počítá v průměru z emisí všech prodaných aut jednotlivých značek. Právě proto automobilky v současnosti představují jeden elektromobil nebo alespoň hybrid za druhým.

Eva Srpová
Přeposlat
Diskuse
reklama

Babišova vláda má šanci na život. Dojednané hlasy ve sněmovně zatím nemá, ale podpora ČSSD je stále pravděpodobnější

Concorde byl citlivý a bylo nutné myslet napřed, říká jediný Čech, který jej pilotoval. K novým nadzvukovým projektům je spíš skeptický

Vláda bez důvěry se nemusí omezovat, může zvyšovat platy i měnit náměstky. Právníci přesto nabádají ke zdrženlivosti

Sloupek Martina Malého: Prodám zachovalou břitvu, téměř nepoužívaná, zn. Occam

Oktany a bajty Luboše Kreče: Česko, země chytrým vozům zaslíbená

reklama