reklama

Francouzi chtějí Opel dotlačit k ziskovosti. Nový záchranný plán počítá s rychlejším sdílením technologií vozy Peugeot a Citroën

  • Vedení značky Opel a koncernu PSA zveřejnilo strategický plán do budoucna.
  • S ním se budou lídři snažit především dostat Opel do černých čísel.
  • Vedle sdílení techniky se plánují také elektromobily.
Opel Crossland X Opel Crossland X Foto: Foto: Opel

Výrobce automobilů Opel je od roku 1999 ztrátový a jeho ředitel Michael Lohscheller dostal od nového majitele firmy za úkol přijít se záchranným plánem. Předtím Opel vlastnila americká společnost General Motors (GM), která také nebyla schopná německý Opel dotlačit k zisku, a proto ji letos v srpnu prodala francouzské automobilce PSA, která vyrábí vozy Peugeot či Citroën.

Lohschellerův tým přišel s plánem nazvaným PACE! (tempo). Opel bude pro své budoucí vozy používat platformy od PSA, a to dříve, než se čekalo. Všechny nové Opely mají dostat podvozky od Peugeotu/Citroënu už v roce 2024. Počet platforem se navíc redukuje, a to ze současných devíti na pouhé dvě. Pro snížení nákladů je tento krok zásadní, PSA totiž musí GM platit za platformy, které současné Opely využívají. Také portfolio pohonných jednotek bude optimalizováno ze současných deseti na čtyři.

První Opel, který bude postavený na architektuře PSA po převzetí, bude dodávka Combo a také další generace malého vozu Corsa. Premiéra se očekává už za dva roky, tedy v roce 2019. Nutno ale připomenout, že už nyní sdílí technický základ model Grandland X s Peugeotem 3008 a Crossland X zase s menším 2008 a Citroënem C3 Aircross. Na této spolupráci se automobilky dohodly ještě před oficiálním převzetím, aby se náklady na výrobu zefektivnily.

Opel chce pod křídly PSA především zrychlit vývoj elektromobility. Do roku 2024 má v plánu nabízet elektrickou variantu nebo alespoň hybridní verzi ve čtyřech modelových řadách. Opel už zveřejnil dvě, které jsou v tuto chvíli potvrzené. Vznikne elektromobil Corsa a hybrid modelu Grandland X.

Opel vlastní velké technologické centrum v Rüsselsheimu, které po fúzi s PSA nabývá ještě větší důležitosti při zefektivňování a synergii obou automobilek. Zde se budou vyvíjet budoucí modely Opelu i nadále, nově se ale stane centrem technologického vývoje pro celé PSA. V Rüsselsheimu budou jak francouzští, tak i němečtí inženýři bok po boku vyvíjet technologie bateriových článků nebo systémy autonomního řízení pro všechny značky koncernu.

Automobilka PSA vyrábějící vozy značek Peugeot a Citroën koupila německého výrobce Opel 1. srpna letošního roku za 2,2 miliardy eur.

Eva Srpová
Přeposlat
Diskuse
reklama

Manpower: Česko má kvalifikované zaměstnance, kteří ovšem neumí anglicky. Přesto patří do TOP 10 trhů práce Evropy

České soláry se rozrůstají po celém světě. V Íránu startuje projekt za 300 milionů, další vzniknou v Chile či Austrálii

Česká RSBC kupuje největšího výrobce pistolí ve Slovinsku. Sází na zhoršení bezpečnostní situace v Evropě

CRAB kontrolující nemovitosti státu měl šetřit miliony, namísto toho je spolykal. Evidence jednoho objektu stojí 27 tisíc

Zeman jmenoval novou vládu. Kabinet zvolil vicepremiéry Brabce a Stropnického a Babišovi nařídil odmítnout kvóty pro migranty

reklama