reklama

Luxusní značky automobilů jako třeba Porsche se chystají na souboj s Teslou na poli elektromobility

  • Luxusní značky sdružené pod křídly německého koncernu Volkswagen se chtějí vrhnout na pole elektromobilů.
  • Své vozy zvažuje Audi, Bentley, ale i Lamborghini a Bugatti.
  • Tesle naroste konkurence a technologie se rychle rozšíří i mezi levnější vozy.
Porsche Mission E Porsche Mission E Foto: Porsche

Už v roce 2015 ukázalo Porsche svůj koncept luxusního elektromobilu, který se má stát prvním reálným konkurentem Tesly. Elektrická auta, která se vyrábějí nyní, totiž povětšinou stojí okolo milionu korun nebo méně. Vozy Tesly jsou v průměru třikrát dražší. Nyní se však zdá, že koncern Volkswagen, pod nějž Porsche spadá, nezůstane jen u jediného drahého modelu do zásuvky. O slovo se hlásí i další jeho luxusní značky.

Samotné Porsche chce spustit výrobu svého elektrického vozu v roce 2019. V plánu je, že nabídne výkony v rozpětí od 400 zhruba do 700 koní a dojezd až 500 kilometrů. V roce 2022 by se měla představit varianta s ještě většími bateriemi, jež by měla zvládnout na jedno nabití ujet až 800 kilometrů. Tím by už pohodlně konkurovala i autům s běžnými spalovacími motory.

Další značky koncernu sice zřejmě nebudou chtít kazit debut nového Porsche tím, že by ho předstihly, ale záhy po jeho představení by se mohly pochlubit vlastními modely. A ty nejspíš budou z Porsche rovnou vycházet. Podle informací magazínu Automobile je v plánu Audi e-tron GT a Bentley Bernato − dvě auta na stejné platformě, každé samozřejmě upravené podle značky. Třeba u britského vozu se dá očekávat, že budoucím majitelům nabídne vysokou míru individualizace přímo úměrnou výši jejich konta. To, že tradiční auto pojede poprvé na elektřinu, nemusí ještě znamenat, že se vzdá svého stylu.

Svůj elektromobil plánuje i Lamborghini, jež nedávno ukázalo koncept čistě elektrického supersportu Terzo Millennio. Ještě než se tak stane, si však vyzkouší zájem svých klientů plug-in hybridním modelem pro čtyři cestující založeným na technice Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid.

Nejpřekvapivější je ovšem zájem značky Bugatti, která zatím vyrábí hyperauta pro nejbohatší s cenovkou přesahující 60 milionů korun a spotřebou okolo litru vysokooktanového benzinu na jeden kilometr. I ta by zřejmě ráda vyzkoušela hybrid do zásuvky, samozřejmě patřičně zabalený do pozlátka legendární francouzské automobilky.

V příštích letech se tedy můžeme těšit na opravdový boom super elektromobilů. Do zásuvky budeme brzy připojovat auta značek, u nichž jsme si vůbec nedokázali představit, že budou někdy ochotné zbavit se burácejících motorů. Tesle, která je nyní neohrožená, naroste velmi nepříjemná konkurence.

K čemu ale běžnému řidiči poslouží nabídka superdrahých elektromobilů? Odpověď je jednoduchá. Pomůže rychlejšímu rozšíření této technologie. Bude tak stačit pár let a s výkonnými elektromobily s dlouhým dojezdem se setkáme napříč všemi kategoriemi.

Jan Markovič
Přeposlat
Diskuse
reklama

Unikátní volební model Univerzity Karlovy: Prezidentskou volbu vyhraje na 90 procent Zeman, nebo Drahoš

Vejce na českém trhu jsou kvůli obchodníkům a drůbežářům už dražší než v zemích, kde vypukl skandál s insekticidem

Čeští podnikatelé vydělávají na boomu bitcoinů. Sami si ale myslí, že se trh s kryptoměnou přehřívá

Levnější byty v Praze nebudou, říká ředitel Geosanu Beneš. Se svým týmem se chce zaměřit na energetickou náročnost budov

Praha bude hostit summit prestižní Singularity University. Do Česka se tak sjede vizionářská elita

reklama