reklama

Land Rover chce bojovat proti čínským kopiím. Nebude ukazovat studie svých aut

Čtěte více: Land Rover | SUV | Čína
  • Čínské automobilky už několikrát kopírovaly design Land Roveru.
  • Například Land Wind X7 se nápadně podobá Range Roveru Evoque.
  • Podle šéfdesignéra značky Gerryho McGovrena jej Číňané okopírovali díky zveřejněnému konceptu.
Land Wind X7 je Range Roveru tak silně podobný, že má dokonce i obdobný nápis na přídi. Land Wind X7 je Range Roveru tak silně podobný, že má dokonce i obdobný nápis na přídi. Foto: Výrobci

Čínské automobilky nepřestávají s kopírováním designu známých značek. Pod útokem už byly Land Rover, Mini, Honda nebo Porsche. Některé automobilky kopie svých aut příliš neřeší, jiné chtějí bojovat. To je i případ britského Land Roveru, který už podal na Číňany žalobu. A chystá se kvůli nim změnit i strategii uvádění svých aut na trh.

U velkých automobilek je obvyklé, že předvádí umění týmu svých designérů na velkých autosalonech, jako je Frankfurt nebo Ženeva. Dělají to obvykle rok až dva předtím, než představí sériovou verzi vozu. U některých modelů je ale doba dělící koncept od sériového modelu delší. Land Rover například už v roce 2011 ukázal studii budoucího off-roadu Defender, který se má dostat do výroby až v roce 2019. Právě tak dlouhá doba umožňuje čínským firmám, aby design vozu opsaly a vyrobily vlastní.

To se stalo v případě Range Roveru Evoque, který je jedním z nejúspěšnějších modelů značky. Číňané dobře vystihli jeho potenciál a začali vyrábět vlastní auto Land Wind X7. To je Range Roveru tak silně podobné, že má dokonce i obdobný nápis na přídi, nemluvě o stejném tvaru karoserie, masce chladiče a dalších detailech. Z dálky jsou oba vozy prakticky k nerozeznání. Land Rover už Land Wind zažaloval.

„Jsme teď kvůli tomu velmi nervózní. Pokaždé, když ukazujeme novou studii, víme, že může být stejně snadno okopírovaná, jako se to stalo modelu Evoque,“ řekl pro britský magazín Autocar šéfdesignér Land Roveru Gerry McGovern. „Každý projekt přitom potřebuje obrovskou investici až miliardu liber,“ dodal.

I proto se Land Rover zřejmě konceptů zcel zřekne. To už ostatně udělal u svého nejnovějšího modelu Velar, který automobilka na trh uvedla letos. Neukázala žádnou studii, v zimě pozvala novináře na utajenou prezentaci designu vozu, na jaře ho s pompou představila na vlastní akci veřejnosti a nakonec uspořádala první testovací jízdy v létě v Norsku. Minulý měsíc Velar vstoupil i na český trh. Žádná čínská kopie zatím nevznikla. Možné je, že se podobné strategie chytnou i další automobilky, které čínské kopie jejich aut poškozují.

Podívejte se na čínské kopie a jejich předlohy:

Jan Markovič
Přeposlat
Diskuse
reklama

Na Václavském náměstí vystoupili i prezidentští kandidáti. Horáčkovi to nebylo umožněno, Hilšer mu nabídl část svého času

Tisíce lidí si připomínají události 17. listopadu. Babiš s Okamurou sklidili kritiku

V Mladé Boleslavi začne Škoda Auto vyrábět elektromobily. První vozy vstoupí na trh od roku 2020

Tesla představila elektrokamion a modernizovaný vůz Roadster. Někteří analytici firmu kritizují, že vyrábí "drahé hračky" a nedbá na zisk

Výročí 17. listopadu je poslední svátek, který lidé v Česku ještě opravdu slaví, říká historik Jiří Padevět

reklama