reklama

Každé druhé Audi má mít v budoucnu karosérii SUV. Příští rok dojde i na novou A6 a A7

Čtěte více: Audi | SUV | budoucnost
  • Audi pro příští rok plánuje modelovou ofenzivu, v níž nechybí nová A6 nebo A7, která se představila v Ingolstadtu.
  • Do budoucna německá automobilka sází na vozy kategorie SUV, které chce být lídrem.
  • Příští rok se také představí sériová verze elektrického SUV e-tron.
Nová generace Audi A7 Nová generace Audi A7 Foto: HN - Jan Matoušek

Audi připravuje na příští rok velkou modelovou ofenzivu. Na trh uvede až sedm nových modelů, jedním z nich je druhá generace čtyřdveřového kupé A7. Při její premiéře v novém designovém centru v Ingolstadtu to uvedl předseda představenstva německé automobilky Rupert Stadler.

"V průměru plánujeme příští rok náběh výroby nového modelu v jedné z našich továren každé tří týdny," řekl Stadler. Nezapomněl také zmínit o jaké modely půjde. Vedle A8 a A7, které již automobilka představila, se v roce 2018 dostanou na trh rovněž nová generace A6 i s karosérií Avant nebo pokračování malého hatchbacku A1.

To však přijede až po dvojici SUV. Jedním z nich je model Q8, což bude sportovnější varianta, takzvané SUV-kupé, více než pětimetrového modelu Q7. Podobu vozu naznačil například ženevský koncept Q8 Sport, výroba vozu pak bude umístěna do továrny koncernu VW v Bratislavě. Tam se produkuje i Q7. Druhým SUV je nástupce řady Q3, která patří dnes k nejstarším v celém portfoliu automobilky. Její výroba pak nebude probíhat ve španělském Martorellu, ale přesune se do maďarského Györu. Také Q3 dostane sourozence v podobě SUV-kupé. Od roku 2019 se bude jmenovat Q4.

Rozšíření nabídky vozů řady Q (dnes má Audi v nabídce Q2, Q3, Q5 a Q7) není náhodné. "V roce 2025 chceme být vedoucí značkou v segmentu SUV. Každé druhé Audi tak bude SUV nebo CUV (crossover, tedy kříženec několika kategorií automobilů – pozn. red.)," řekl na čtvrteční prezentaci Rupert Stadler. Již dnes je přitom tento trend možné pozorovat také na českém trhu. Za letošní rok spadá více než polovina prodaných Audi mezi SUV.

Ještě jedno téma je pak pro Audi, potažmo celý koncern Volkswagen, klíčové. Jde o budoucnost dopravy. Stadler uvedl, že do roku 2025 bude v nabídce Audi dvacet vozidel s pohonem na elektřinu, tedy elektromobilů nebo plug-in hybridů. Prvním novým elektromobilem bude příští rok SUV e-tron. "Na začátku příští dekády dosáhneme další úrovně elektrické mobility s malou sérií vodíkového automobilu," řekl také předseda představenstva Audi. Opomenout nezapomněl ani vývoj zcela autonomního vozu na úrovni 5 (škála od 0 do 5). Maximem je zatím úroveň 3 s níž mohou nové A8 a A7 jezdit do 60 km/h autonomně v kolonách.

Nová A7 je sportovnější A8

To vše je ale zatím hudbou více či méně vzdálené budoucnosti. První produkt plánované ofenzivy však již Audi představilo. Jde o druhou generaci čtyřdveřového kupé A7. "První generaci vozu jsme prodali ve více než dvou stech tisících kusech, především v USA, Číně a Německu. Jde o nejprodávanější vůz své kategorie," uvedl při premiéře vozu člen představenstva Audi Peter Mertens, který je zodpovědný za výzkum a vývoj.

Novinka má tedy prodejně na co navazovat. Možná i to je jeden z důvodů, proč se silueta vozu příliš nezměnila, A7 tak nadále zůstala elegantně se svažující střecha. Inspiraci si vůz navržený pod vedením šéfa designu Marka Lichteho bere nejen ze tři roky starého konceptu Prologue, ale například také ze světa luxusních jachet a větší A8. Zajímavá jsou světla na obou koncích vozu – vpředu mohou být diody nebo lasery, vzadu jsou reflektory protažené přes celou šířku vozu.

Nová A7 je dlouhá 4969 mm, rozvor z této délky ukrajuje 2926 mm. Znát je to vzadu před koleny, kde je místa opravdu hodně. Nad hlavou je to kvůli svažující se střeše o něco horší. Řidič má k dispozici nejen digitální přístrojový panel, ale podobně jako v A8 i dva displeje na středové konzoli. Horní slouží jako výstup multimédií a navigace, přes spodní se ovládá klimatizace a zadává text do navigace. Vůz rozumí i ručně psaným názvům destinací v několika jazycích, včetně českého.

Pod kapotou A7 bude nejprve třílitrový benzinový šestiválec TFSI s označením 55 TFSI. Ten má 250 kW, na všechna kola přenáší tuto sílu sedmistupňový automat S tronic. Následovat budou i další motorové varianty (čtyř- a šestiválcové benziny a turbodiesely), všechny jako mild hybridy s elektrickou sítí s napětím 48 V. Vůz sice nemůže jet čistě na elektřinu, elektronika ale umí v rychlostech 55 až 160 km/h jet pouze setrvačností s deaktivovaným motorem. To spolu se systémem start-stop snižuje spotřebu údajně až o 0,7 l/100 km.

Uvedení nového Audi A7 na trh je naplánováno na první čtvrtletí příštího roku.

Jan Matoušek
Přeposlat
Diskuse
reklama

Na Václavském náměstí vystoupili i prezidentští kandidáti. Horáčkovi to nebylo umožněno, Hilšer mu nabídl část svého času

Tisíce lidí si připomínají události 17. listopadu. Babiš s Okamurou sklidili kritiku

V Mladé Boleslavi začne Škoda Auto vyrábět elektromobily. První vozy vstoupí na trh od roku 2020

Tesla představila elektrokamion a modernizovaný vůz Roadster. Někteří analytici firmu kritizují, že vyrábí "drahé hračky" a nedbá na zisk

Výročí 17. listopadu je poslední svátek, který lidé v Česku ještě opravdu slaví, říká historik Jiří Padevět

reklama