reklama

Škoda Auto začala prodávat své nové SUV Karoq. Nejlevnější model stojí více než půl milionu

  • Škoda Auto přijala přes 3500 předobjednávek na nové SUV Škoda Karoq.
  • Tento model začala společnost prodávat ve středu. Letos očekává automobilka výrobu zhruba dvaceti tisíc vozů.
  • Nejlevnější varianta stojí 529 900 korun, nabídne motor 1,0 TSI s výkonem 85 kW s poháněnou přední nápravou.
SUV Škoda Karoq SUV Škoda Karoq Foto: ČTK

Automobilka Škoda Auto začala ve středu oficiálně prodávat nové SUV Škoda Karoq. Zájemci o vůz si ho budou moci zároveň od středy u všech autorizovaných prodejců značky vyzkoušet. Škoda do středy přijala přes 3500 předobjednávek. Společnost o tom informovala v tiskové zprávě.

Dvě třetiny vozů objednaných v předprodeji byly s nejvyšší výbavou Style. Nejčastěji objednávanou motorizací byla v předprodeji nová zážehová jednotka 1,5 TSI se systémem vypínání válců o výkonu 110 kW, následovaná vznětovým motorem 2,0 TDI s výkonem 110 kW. V předprodejových objednávkách lehce převažovaly benzinové agregáty. Pohon všech kol zvolilo dosud bezmála 40 procent zákazníků, nejoblíbenějšími barvami jsou bílá, černá a červená.

Škoda Auto plánuje příští rok vyrobit až 100 000 nových vozů Karoq. Jejich výroba začala na konci července, automobilka očekává, že letos vyrobí zhruba 20 000 kusů nového SUV.

Karoq se vyrábí ve východočeských Kvasinách. Od příštího roku by měl sjíždět i z linky v Mladé Boleslavi, kde nahradí model Rapid, který se přesouvá na linku vyrábějící Fabii a Rapid Spaceback.

Nejlevnější varianta stojí 529 900 korun, nabídne motor 1,0 TSI s výkonem 85 kW s poháněnou přední nápravou. V budoucnu bude k dispozici ještě levnější varianta s výbavou Active. Dvoulitrový motor je v prodeji s pohonem všech kol a manuální šestistupňovou převodovkou za cenu od 669 900 korun, ve spojení s automatem DSG od 719 900 korun.

Karoq na trhu nahrazuje model Yeti. Proti svému předchůdci se Karoq prodloužil o 16 centimetrů na 4,38 metru, šířka je 1,84 metru, tedy o 3,5 cm více. Zavazadlový prostor se zvětšil o 106 litrů na 521 litrů. Při sklopených zadních opěradlech činí objem až 1630 litrů.

Škoda Auto je součástí německého koncernu Volkswagen. Provozuje tři výrobní závody v Česku a zaměstnává v nich zhruba 30 000 lidí. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery. V roce 2016 dodala Škoda Auto zákazníkům celosvětově 1 127 700 aut, třetí rok po sobě přes milion vozů.

ČTK, dap
Přeposlat
Diskuse
reklama

Na Václavském náměstí vystoupili i prezidentští kandidáti. Horáčkovi to nebylo umožněno, Hilšer mu nabídl část svého času

Tisíce lidí si připomínají události 17. listopadu. Babiš s Okamurou sklidili kritiku

V Mladé Boleslavi začne Škoda Auto vyrábět elektromobily. První vozy vstoupí na trh od roku 2020

Tesla představila elektrokamion a modernizovaný vůz Roadster. Někteří analytici firmu kritizují, že vyrábí "drahé hračky" a nedbá na zisk

Výročí 17. listopadu je poslední svátek, který lidé v Česku ještě opravdu slaví, říká historik Jiří Padevět

reklama