reklama

Mezi deset nejcennějších značek světa patří i dvě automobilky. Applu dělá společnost Toyota a Mercedes-Benz

  • V žebříčku nejcennějších značek světa dlouhodobě vedou technologické společnosti jako Apple, Google nebo Microsoft.
  • Automobilky tak velkou hodnotu nemají, přesto se mezi prvních deset značek vešly Toyota a Mercedes-Benz.
  • Japonská Toyota je ceněná na 50,291 mld. dolarů.
V TOP 10 nejcennějších značek světa se dlouhodobě udržuje Toyota. V TOP 10 nejcennějších značek světa se dlouhodobě udržuje Toyota. Foto: Reuters

Automobilky nemají tak silný vliv ani hodnotu jako technologické společnosti v čele s Applem, Googlem nebo Microsoftem. Do nejcennější desítky se ale dostali alespoň dva automobiloví výrobci.

Žebříček nejcennějších značek světa sestavuje výzkumná společnost Interbrand. Ta do výpočtu hodnocení započítává například nejen finanční výsledky produktů nebo služeb jednotlivých značek, ale také jejich vliv na koncového zákazníka.

Na předních příčkách se dlouhodobě objevují technologické společnosti, už pět let si prvenství drží Apple následovaný značkou Google.

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé.

Děkujeme za vaši přízeň.

Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá.
Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Předplatit

Eva Srpová
Přeposlat
Diskuse

Akcie pražské burzy jsou na tom nejlépe od krize. Optimistické jsou i předpovědi na příští rok

Velký přehled mezd: Nejvíc přidáno letos dostali řidiči nebo prodavačky. Nejrychleji rostou výplaty na Plzeňsku

Umění je dobrá životní pojistka, říká Mária Gálová, ředitelka české pobočky aukčního domu Dorotheum

Už není kde brát lidi. Firmy v Česku proto experimentují s roboty, investice se vrátí za 195 dní

Dubajská Airshow skončila, aerolinky si objednaly letadla za více než 100 miliard dolarů

reklama