reklama

První elektrické škodovky nabídne automobilka za necelé tři roky, hybridní Superb představí Škoda do dvou let

  • Hlavními novinkami Škoda Auto na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem jsou koncept Vision E a kompaktní SUV Karoq.
  • Koncepční model, poprvé představený v Šanghaji, nabízí dojezd až 500 km a autonomní řízení na úrovni 3 z pěti možných.
  • Škoda bude kromě elektromotorů dále vyvíjet i další typy pohonů, mezi nimiž nebudou chybět ani vozidla s pohonem na CNG.
Studie elektrického vozu Škoda Vision E byla představena 11. září ve světové premiéře v předvečer 67. mezinárodního autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Studie elektrického vozu Škoda Vision E byla představena 11. září ve světové premiéře v předvečer 67. mezinárodního autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Foto: ČTK

První elektromobily nabídne Škoda už za přibližně tři roky. Hlavní hvězdou stánku mladoboleslavské automobilky ve Frankfurtu tak je koncept elektromobilu Vision E. Ten se poprvé představil v dubnu v Šanghaji, ve Frankfurtu nad Mohanem však slaví evropskou premiéru rovnou i ve vylepšené variantě.

Ta je však technicky stejná jako čínský koncept. To znamená, že k pohonu slouží dva elektromotory se systémovým výkonem 225 kW. Na jedno nabití vůz ujede 500 km, umístěním elektrických motorů je pak vzhledový kříženec SUV a kupé čtyřkolkou.

Dalším důležitým prvkem je autonomní řízení na úrovni tři z celkem pěti možných. Maier uvedl, že v roce 2020 bude auto samo zrychlovat nebo brzdit. Reference na dobu za necelých 36 měsíců přitom není náhodná. "V sériové verzi bude Vision E v nabídce v roce 2020," řekl šéf českého výrobce. A dodal, že už v roce 2019 dojde k představení plug-in hybridního Superbu.

Vyřešit problémy elektromobilů

Zároveň předestřel, že důvody, proč se produkce spustí až za relativně dlouhou dobu, jsou doposud nevyřešené otázky většiny elektromobilů. Tedy dojezd na jedno nabití baterií nebo délka dobíjení akumulátorů. K tomu již v pondělí šéf koncernu Volkswagen, kam spadá i Škoda Auto, Matthias Müller uvedl, že cílem celého koncernu je nabití baterií za dobu, která se bude rovnat přestávce na kávu.

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé.

Děkujeme za vaši přízeň.

Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá.
Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Předplatit

Jan Matoušek
Přeposlat
Diskuse

Čeští podnikatelé podepsali v Moskvě smlouvy za 19 miliard korun. Další dohody uzavřou v Jekatěrinburgu

O post prezidenta se utkají Drahoš se Zemanem, Topolánka lidé nechtějí, ukázal nový průzkum

Koruna poprvé od konce intervencí prolomila hranici 25,50 za euro. Je nejsilnější od června 2013

Čínská CEFC a finanční skupina Penta chtějí koupit majitele Novy. Za podíl v CME by mohly zaplatit přes 10 miliard

Článek, který tvrdí, že Československo mělo být vděčné za sovětskou okupaci, je dílem šílence s vylízaným mozkem, řekl Zeman. Medveděv se od textu distancoval

reklama