reklama

Třetí Porsche Cayenne ubralo na váze a umí zatáčet zadními koly. Základní verze vyjde na dva miliony

Čtěte více: Porsche | SUV | test
  • Ačkoliv je třetí generace Porsche Cayenne vzhledově velmi podobná té předchozí, přichází s celou řadou novinek.
  • Auto dostalo dva nové šestiválcové motory nebo natáčení zadní nápravy pro lepší jízdu v zatáčkách i při parkování.
  • Základní verze vozu vyjde na něco málo přes dva miliony korun.
jarvis_59b000db498e2987da7e2008.jpeg Na první pohled? Největší vizuální změnu prodělalo Porsche Cayenne na zádi, pásem diod připomíná model Panamera Sport Turismo. Foto: Porsche

Patnáct let vyrábí automobilka Porsche velké SUV Caynne, které při svém příchodu na trh vyvolalo rozhořčení u některých fanoušků této supersportovní značky, ale paradoxně se stalo jejím nejprodávanějším modelem. Nyní Cayenne vstupuje do své třetí generace a minimálně z vizuálního hlediska se zdá, že jde dosud o nejmenší proměnu v historii modelu. Novinky se skrývají hlavně pod kapotou, tedy tam, kde nejsou na první pohled vidět.

Designové změny exteriéru stojí jen za malou zmínku. Zatímco příď i boční profil si každý splete s minulou verzí, záď opticky navazující na nedávno představený model "kombi" Porsche Panamera Sport Turismo je nová. Jejím nejnápadnějším prvkem jsou diody protínající celé zadní dveře. Rozměry se mírně změnily, auto je delší o 63 mm (celkem 4918 mm), rozvor náprav ale zůstal na stejných 2895 mm. Kapota Porsche Cayenne je široká skoro dva metry.

Uvnitř už jsou změny výraznější. Podobně jako nová Panamera dostal i Cayenne palubní desku s futuristickým nádechem. Většinu klasických tlačítek totiž vystřídala plocha s dotykovými body. Aby se řidič orientoval, zda plochu správně stiskl, je vybavena takzvanou haptickou odezvou, tedy na patřičném místě zavibruje do bříška prstu uživatele. Desce dominuje velký displej zábavního systému a navigace, obrazovky se dostaly i do přístrojového štítu. Aby si ale i Cayenne zachoval klasický prvek vozů z německého Zuffenhausenu, ukazatelům dominuje velký otáčkoměr, který zůstal ručičkový.

Prodloužení vozu se projevilo v interiéru. Ne nějak výrazně v kabině pro pět cestujících, ale hlavně v kufru. Ten nabídne o celých 100 litrů větší objem než jeho předchůdce, což dělá 770 l. Luxusní SUV se tak stalo i velmi praktickým vozem.

Konstruktéři vsadili na lehké materiály, šasi má oproti minulé generaci větší podíl hliníkových dílů, což znamená, že vůz shodil v průměru 60 kilogramů hmotnosti. I tak ale váží něco málo pod dvě tuny.

Snížení hmotnosti u aut obvykle přichází s lepší dynamikou a nižší spotřebou. Porsche chce tyto změny podpořit ještě dvojicí nových motorů. Jde o přeplňované benzinové šestiválce. Slabší z nich má třílitrový objem, z něhož se mu daří dostat 350 koní výkonu. Auto s ním zrychlí z nuly na 100 km/h za 6,2 sekundy a slibuje spotřebu 9,4 litru benzinu na 100 km.

Silnější pohonná jednotka má o deci menší objem, zato vyšší výkon − 440 koní. Stokilometrovou rychlost stíhá pokořit ještě o sekundu rychleji. Spotřeba by přitom měla být stejná jako u slabší verze.

Oba motory se pojí s automatickou osmistupňovou převodovkou Tiptronic a s pohonem všech kol. Vůbec poprvé je Cayenne vybaven natáčením zadní nápravy, které pomůže při rychlé jízdě v zatáčkách nebo při parkování. Samozřejmostí je nastavitelná tuhost podvozku i regulovatelná světlá výška, což se zase bude hodit při výletech do terénu.

Porsche Cayenne zná už i své české ceny. Základní model vyjde na 2 055 000 korun, se silnějším motorem pak na 2 516 000 korun.

jarvis_59b000db498e2987da7e200c.jpeg
Ani stopa. Při pohledu z bočního profilu i zepředu jsou proměny oproti předešlé generaci tak minimalistické, že si jich člověk ani nevšimne.
Foto: Porsche
jarvis_59b000db498e2987da7e2010.jpeg
Dotykové plochy. Luxusní dojem z kabiny dotváří palubní deska, která dostala kompletní dotykové ovládání. Plochy mají haptickou odezvu, při stlačení vibrují do prstu.
Foto: Porsche
Jan Markovič
Přeposlat
Diskuse
reklama

Ázerbájdžánské dělostřelectvo se chlubí českými houfnicemi. Ministerstvo netuší, jak se do země i přes embargo dostaly

Textilka Pegas Nonwovens změní majitele, investorovi R2G Rohan budou patřit čtyři pětiny jejích akcií

Volební deník Petra Honzejka: Triumf Babiše, nástup pirátů, konec Kalouska? Pomalu. Průzkumy jsou proroctví s ručením omezeným

Zemřela herečka Květa Fialová. Představitelce filmové Tornádo Lou bylo 88 let

Zisk společnosti Philip Morris ČR vzrostl o čtvrtinu na 1,6 miliardy. Podpořilo ho zvýšení cen i růst trhu cigaret

reklama