reklama

Audi kvůli elektromobilům ruší tradiční označení svých motorů. Nově odkazuje na výkon, v Číně má něco podobného i Škoda

Čtěte více: Audi | auto | motor
  • Audi opouští tradiční označení motoru pomocí jeho objemu a zkratky pro typ paliva.
  • Pohonné jednotky budou svým jménem nově odkazovat na výkon v kilowattech.
  • Jako první změnu dostane limuzína A8, do léta 2018 se objeví na celé modelové paletě.
Audi mění označení svých motorů, místo objemu vyjadřují výkon. Audi mění označení svých motorů, místo objemu vyjadřují výkon. Foto: AUDI

Označení Audi A3 1.6 TDI bude již brzy minulostí. Místo něj se bude v cenících i na karoserii kompaktního modelu objevovat spojení A3 30 TDI. Německá automobilka se čtyřmi kruhy tak vymění označení objemu motoru za vyjádření jeho výkonu v kilowattech, nebo lépe řečeno výkonové skupiny, do které daná pohonná jednotka patří.

Čísla těchto skupin budou odstupňovaná po pěti (30, 35, 40, 45 atd.), reprezentovat pak mají hierarchii nejen v dané modelové řadě, ale také celém výrobním programu značky. Nejníže posazené motory s výkonem 81 až 96 kW ponesou číslovku 30, naopak nejvyšší číslo 70 budou mít motory s výkonem přes 400 kW. Uprostřed bude číslovka 45, znamenající výkon 169 až 185 kW. Pro snadnější identifikaci pohonné jednotky bude u číslovky zachováno spojení TFSI pro benzinové motory, TDI pro naftové motory, g-tron pro vozy s pohonem na CNG a e-tron pro plug-in hybridy nebo elektromobily.

"S nástupem alternativních typů pohonu se informace o objemu motoru stala pro naše zákazníky méně důležitou," vysvětlil člen představenstva Audi pro prodeje a marketing Dietmar Voggenreiter jeden z důvodů, proč německá značka ke změně sáhla. Voggenreiter dále tvrdí, že strukturování nabídky motorů podle výkonu je logičtější a jednodušší.

Jako první, a to i na českém trhu, kde se objeví před koncem roku, dostane nové značení motoru čtvrtá generace limuzíny A8. Verze s třílitrovým turbodieselem o výkonu 210 kW ponese označení 50 TDI, třílitrový zážehový agregát o výkonu 250 kW se bude jmenovat 55 TFSI. Všechny nově představené modelové řady upravené označení obdrží při vstupu na trh, stávající vozidla se ho dočkají s tradiční modernizací pro nový modelový rok v létě 2018. Výjimku budou tvořit sportovní řady S a RS, respektive supersportovní typ R8. Těch se změna označení agregátů nedotkne.

Ačkoliv může značení dvěma číslicemi vypadat jako velká novinka, v Číně jej Audi používá už nějakou dobu. Něco podobného mají na tamním trhu také vozy Volkswagen a Škoda s přeplňovanými motory TSI. V nabídce čínské verze Rapidu, Octavie, Kodiaqu nebo Superbu tak jsou verze jako TSI230, TSI280, TSI330 nebo TSI380. Nejedná se však o žádné vysokovýkonné varianty daných modelů, ale i u nás známá provedení s motorem 1.2, 1.4, 1.8 nebo 2.0 TSI.

Jan Matoušek
Přeposlat
Diskuse
reklama

Ázerbájdžánské dělostřelectvo se chlubí českými houfnicemi. Ministerstvo netuší, jak se do země i přes embargo dostaly

Textilka Pegas Nonwovens změní majitele, investorovi R2G Rohan budou patřit čtyři pětiny jejích akcií

Volební deník Petra Honzejka: Triumf Babiše, nástup pirátů, konec Kalouska? Pomalu. Průzkumy jsou proroctví s ručením omezeným

Zemřela herečka Květa Fialová. Představitelce filmové Tornádo Lou bylo 88 let

Zisk společnosti Philip Morris ČR vzrostl o čtvrtinu na 1,6 miliardy. Podpořilo ho zvýšení cen i růst trhu cigaret

reklama