reklama

Audi A3 Sportback e-tron: Luxus do zásuvky v módním balení

  • Auto může pohánět pouze spalovací motor, pouze elektromotor nebo oba zároveň, tedy podle zvoleného jízdního režimu.
  • Baterie stačí na několik desítek kilometrů jízdy čistě na elektrický proud.
  • Tabulková hodnota spotřeby 1,6 litru benzinu na 100 kilometrů je v reálném provozu nedosažitelná ani s plně nabitými bateriemi.
jarvis_59a01094498e42eed764fb54.jpeg Pokud Audi využívá kombinovanou sílu spalovacího i elektrického motoru, disponuje celkovým výkonem 150 kW, tedy 204 koní. Jen na elektřinu může jet až do rychlosti 130 km/h. Foto: Jan Markovič

Plug-in hybridy jsou ideálním kompromisem mezi čistými elektromobily a běžnými hybridy. Berou si to nejlepší z obou kategorií. Platí to i pro Audi A3 Sportback e-tron, které přednedávnem prošlo spolu s ostatními verzemi modelu A3 facelitem. Jak se v luxusním hatchbacku do zásuvky jezdí, jsme zjišťovali v testu.

Propojit spalovací motor s elektromotorem a sadou baterií, která umožní delší dojezd na elektřinu, je chytré. Běžné hybridy totiž ujedou jen několik málo kilometrů (baterie se poté dobíjí jen rekuperací brzdné energie nebo od motoru), a tak se hodí hlavně do městského provozu. Také spotřeba u nich nebývá vždy oslňující. Plug-in hybridy jsou na tom mnohem lépe, minimálně podle tabulkových údajů. Audi udává, že model A3 Sportback e-tron zkonzumuje v průměru jen 1,6 litru benzinu na 100 km, což odpovídá produkci 36 gramů CO2 na ujetý kilometr. Realita ale může být jiná.

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé.

Děkujeme za vaši přízeň.

Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá.
Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Předplatit

Jan Markovič
Přeposlat
Diskuse

Čeští podnikatelé podepsali v Moskvě smlouvy za 19 miliard korun. Další dohody uzavřou v Jekatěrinburgu

O post prezidenta se utkají Drahoš se Zemanem, Topolánka lidé nechtějí, ukázal nový průzkum

Koruna poprvé od konce intervencí prolomila hranici 25,50 za euro. Je nejsilnější od června 2013

Čínská CEFC a finanční skupina Penta chtějí koupit majitele Novy. Za podíl v CME by mohly zaplatit přes 10 miliard

Článek, který tvrdí, že Československo mělo být vděčné za sovětskou okupaci, je dílem šílence s vylízaným mozkem, řekl Zeman. Medveděv se od textu distancoval

reklama