reklama

Nové Porsche Panamera má pět míst a větší kufr, v Evropě bude hit, říká Stefan Utsch

Rozhovor
Čtěte více: Porsche | auto
  • Porsche rozhodlo, že Panameru zaměří i na větší rodiny, kterým se tak úplně nezamlouvá kategorie SUV.
  • V rozhovoru pro HN to říká šéf marketingu pro Porsche Panamera Stefan Utsch.
  • Celosvětově by automobilka chtěla dosáhnout toho, aby 20 procent prodejů Pana­mery představoval právě model Sport Turismo.
jarvis_598b4c0f498e42ee1f282a19.jpeg Stefan Utsch, šéf marketingu pro Porsche Panamera. Foto: Porsche

Až dosud bylo možné do Porsche Panamera posadit jen čtyři cestující. Prostor pro prostřední místo zabíraly panely na ovládání klimatizace a držáky nápojů. Teď se ale Porsche rozhodlo, že Panameru zaměří i na větší rodiny, kterým se tak úplně nezamlouvá kategorie SUV, říká v rozhovoru šéf marketingu pro Porsche Panamera Stefan Utsch.

HN: Koncept Panamera Sport Turismo jste představili na autosalonu v Paříži v roce 2012, tedy ještě s první generací Panamery. Proč se čekalo pět let, než se začala sériově vyrábět?

Už při vývoji první generace Pan­a­mery jsme přemýšleli o tom, jak se rozšíří modelová rodina. Nejdříve jsme představili verzi Executive, která je o 150 mm delší než standardní verze. Dlouho jsme věděli, že chceme představit Sport Turismo, ale když přicházíte na trh s novou verzí, neuděláte to uprostřed životního cyklu auta. Chtěli jsme počkat na novou generaci. Správné načasování, kdy s autem vyjít do světa, je totiž stejně důležité jako auto samotné.


HN: Vzniknou nějaké další karosářské varianty Panamery?

Samozřejmě, ale jaké, to nemohu říci. Zatím jen prozradím, že nyní ne­uvažujeme o vzniku Executive Sport Turismo, tedy kombi verzi prodloužené varianty.

HN: Pro koho je toto auto určené? Opravdu je pro někoho důležité, že může v případě nouze odvézt osobu navíc a má jen nepatrně větší kufr?

Právě že ano. Jsou tací, kteří nechtějí velké SUV. Zároveň ale opravdu potřebují větší kufr a zejména, což nám vyšlo z průzkumu, ocení, že na rozdíl od SUV se do tohoto typu auta mnohem snadněji nakládají zavazadla. Kombi nemají tak vysoko položenou hranu kufru jako SUV. A skutečnost, že se v Panameře mohou vozit tři osoby vzadu, je třeba pro pětičlennou rodinu důležitá.


HN: Proč by si ale pětičlenná rodina nevybrala prostornější auto, třeba Cayenne?

Protože Panamera jezdí lépe než Cayenne. Mám na mysli sportovnější zážitek z jízdy, jízdní vlastnosti dané nižší karoserií. Pokud například otec od rodiny miluje řízení, bude s Panamerou šťastnější. Je daleko sportovnější. S modelem Sport Turismo navíc získají pocit, že v případě potřeby mohou opravdu odvézt celou rodinu.

HN: Na jaké trhy s tímto modelem cílíte?

Očekáváme, že v Evropě bude Sport Turismo úspěšné. Že Evropa bude jeho jednoznačně největším odbytištěm. Je praktičtější, navíc má styl. Máme ale v úmyslu oslovit zákazníky například v USA. Také tam chceme být se Sport Turismem úspěšnější. Ač to tak nevypadá, Sport Turismo má daleko blíže k tříprostorové koncepci sedanu než klasická Panamera a takové vozy mají v Americe v oblibě. Celosvětově bychom chtěli dosáhnout toho, aby 20 procent prodejů Pana­mery představoval model Sport Turismo.

HN: Vůbec poprvé se pro kterýkoliv běžný model Porsche stala hybridní verze vrcholnou nabídkou. Znamená to, že značka postupně mění strategii a chce se ještě více zaměřit na elektromobilitu?

Neřekl bych, že je to otázkou poslední doby, už jsme představili supersportovní hybridní model 918 Spyder, představili jsme také koncept elektrického sportovního vozu Mission E. Chceme dokázat, že v našem případě zákazník neztrácí nic z výkonů nebo zážitků, protože si pořídil hybrid, ale naopak s novou koncepcí získává ještě více než s běžnými modely.


HN: … ovšem také za vyšší cenu.

Ano, ale přesto věříme, že koncepce, která přináší sportovní výkony současně s nižší spotřebou, a fakt, že lze jet část cesty pouze na elektřinu, je přesně tím, co naši zákazníci navzdory vyšší ceně ocení.

Eva Srpová
Přeposlat
Diskuse
reklama
comments powered by Disqus

Firmy ve světě vyplácejí největší dividendy v historii. Pražská burza patří k nejatraktivnějším v Evropě

Mandátový a imunitní výbor nevěří policistům. O Babišovi a Faltýnkovi rozhodne, co poslancům řekne žalobce

FlixBus tlačí na RegioJet. Jestli v boji podlehneme, přesuneme všechny autobusy do Německa, říká Jančura

Sloupek Martina Malého: Bolševická privatizace slov aneb Jak si komunisti přivlastňovali slova a otáčeli je tak, že se z nich stala karikatura

Apple opouští projekt samořízeného vozu. Podle NY Times se soustředí jen na samotnou technologii

reklama