reklama

Novým šéfdesignérem Škody Auto bude Oliver Stefani z VW. Design vozů má posunout do doby digitalizace a elektrifikace

  • Škoda Auto má nového šéfdesignéra, stal se jím Oliver Stefani z Volkswagenu.
  • Od září nahradí Jozefa Kabaně, který letos v únoru oznámil přechod k BMW.
  • Stefani se u Volkswagenu podílel například na vývoji modelů up!, Polo, Tiguan nebo současné generace modelu Golf.
Oliver Stefani, budoucí šéfdesignér Škody Auto Oliver Stefani, budoucí šéfdesignér Škody Auto Foto: Škoda Auto

Novým šéfdesignérem Škody Auto bude od září dosavadní vedoucí designu exteriéru značky VW Oliver Stefani. Nahradí Jozefa Kabaně, který letos v únoru oznámil přechod k BMW. Škoda to ve středu uvedla v tiskové zprávě.

Třiapadesátiletý Stefani je absolventem studia designu v Braunschweigu a v kalifornské Pasadeně. Vedle toho pracoval tři roky v Design Center Europe v Sitgesu ve Španělsku. Pro VW pracuje od roku 2002. Jeho rukopis nese řada sériových vozů značky Volkswagen uplynulých deseti let a mnoho automobilových konceptů. Podílel se například na vývoji modelů up!, Polo, Jetta, Tiguan, současné generace modelu Golf nebo studií elektromobilů rodiny ID.

Design Škody se podle předsedy představenstva značky Bernharda Maiera v posledních letech velmi dobře rozvíjel a nedávno jej značka přenesla i na své nové modely SUV. "S Oliverem Stefanim nyní zahajujeme další fázi rozvoje. Naše auta navrhne a povede do éry digitalizace a elektrifikace výroby vozů ještě emocionálněji. Oliver Stefani má velký kreativní potenciál," uvedl Maier.

Podle člena představenstva pro technický vývoj Christiana Strubeho se Stefani ke značce Škoda hodí. "Jsem přesvědčen, že Oliver Stefani bude dále důsledně rozvíjet nový designový jazyk značky ŠKODA a úspěšně ho pozvedne na další úroveň. Díky svým dovednostem zákazníky značky budoucími modely nadchne," dodal.

Slovák Kabaň ze Škody odešel po devíti letech, v nichž značka získala výrazný osobitý styl. Završením jeho práce u Škody je nástupce malého SUV Yeti pod názvem Karoq, který přijde na trh v druhé polovině roku.

Podle automobilového experta ze serveru iDNES Františka Dvořáka je Stefani autor aktuálních volkswagenů, které jsou stejně hranaté jako nové škodovky a jejich celkové pojetí je podobné.

"Myslím, že Stefani přirozeně naváže na rozdělanou práci. Škoda říká, že těsně před odchodem Kabaně upravila designérský jazyk. Vzhledem k tomu, jak dlouho trvá vývoj auta a design se ladí jako jedna z prvních věcí, budou škodovky vypadat takhle někdy minimálně do roku 2022, než doběhne aktuální generace," řekl Dvořák.

Škoda loni prodala přes milion aut. V současnosti nabízí modely Citigo, Fabia, Rapid, Octavia, Karoq, Kodiaq a Superb.

ČTK, lou
Přeposlat
Diskuse
reklama
comments powered by Disqus

Firmy ve světě vyplácejí největší dividendy v historii. Pražská burza patří k nejatraktivnějším v Evropě

Mandátový a imunitní výbor nevěří policistům. O Babišovi a Faltýnkovi rozhodne, co poslancům řekne žalobce

FlixBus tlačí na RegioJet. Jestli v boji podlehneme, přesuneme všechny autobusy do Německa, říká Jančura

Sloupek Martina Malého: Bolševická privatizace slov aneb Jak si komunisti přivlastňovali slova a otáčeli je tak, že se z nich stala karikatura

Apple opouští projekt samořízeného vozu. Podle NY Times se soustředí jen na samotnou technologii

reklama