reklama

LPG, nebo CNG? Je to jedno, obojího je málo

Čtěte více: automobil | alternativní paliva
  • Benzin a nafta pořád vedou a v blízké době se to nezmění.
  • Počet aut na alternativní paliva klesá.
  • CNG a LPG nabízí nyní jen 16 modelů od každého druhu paliva. Luxusní jsou mezi nimi jen dva.
jarvis_5965f05c498e6104b968b55c.jpeg Do alternativních paliv se luxusní značky moc neženou. Jedním z mála modelů je Mercedes B na CNG. Foto: Mercedes

Nafta a benzin. To jsou nadále hlavní paliva, která řidiči využívají. Těm alternativním moc nepřišli na chuť. Loni se na českém trhu zaregistrovalo jen 2843 aut na stlačený zemní plyn, tedy CNG. Čím dál menší zájem je i o propan-butan (LPG). A podle toho vypadá i oficiální nabídka automobilek na českém trhu. Modelů na CNG se prodává jen 16, stejný počet také na LPG. Ekonom nabídku zmapoval.

Stlačený zemní plyn si oblíbili hlavně fleetoví zákazníci. Poptávce firem je proto přizpůsobena i nabídka vozů, které CNG konzumují. Relativně širokou paletu modelů, které by mohly zapadnout právě mezi firemní automobily, má Volkswagen. Z celkem 16 aut na CNG patří do koncernu polovina. Tankovat plyn mohou už ty nejmenší vozy, tedy Škoda Citigo, Volkswagen up! a Seat Mii. Právě Citigo je také nejlevnějším autem na CNG na českém trhu. Vyjde v základu na 274 900 korun. K dispozici je tří- i pětidveřová verze.

Toto alternativní palivo ale najdeme také ve vyšších třídách. Jezdí na něj i vozy stojící na jednotné podvozkové platformě MQB, tedy Škoda Octavia, Volkswagen Golf a Seat Leon.

Exkluzivní obsah pouze pro předplatitele.

Kupte si předplatné webu již za 199 Kč na měsíc.

Aktivace předplatného okamžitě a snadno ve 3 krocích • Přihlášení až na 5 zařízeních • Úplný obsah Ekonomu a Hospodářských novin

Předplatit

Jan Markovič
Přeposlat

Uprchlíky přijměte do měsíce, nebo vás pošleme k soudu. Brusel dal Česku ultimátum

Ekonomice se daří nad očekávání dobře, letošní růst bude rychlejší, než se předpokládalo. Podpoří ho hlavně spotřeba domácností a export

Evropská komise dala Polsku měsíc na nápravu reformy soudnictví. Jinak zemi hrozí odejmutí hlasovacích práv

Británie od roku 2040 zakáže prodej benzinových a naftových motorů. Opatření se budou týkat i hybridů

Liglass, který získal obří zakázku v Kyrgyzstánu, nekomunikuje s tamními novináři. Místo tiskové konference jen zveřejnil video

reklama