reklama

Stylový VW Arteon umí jezdit skoro "bez řidiče" a čte z mapy

Čtěte více: auta | Volkswagen AG | test | VW
  • Volkswagen Arteon je jako první vůz německé automobilky vybaven systémem, který umí číst mapu.
  • Auto pak podle ní mění rychlost. S GPS jsou propojena třeba i jeho světla.
  • Nová vlajková loď Volkswagenu sází také na pohodlí a styl.
jarvis_594a615b498e5f1e739078f5.jpeg Vlastní cestou. Arteon vychází z modelu Passat, je ale svébytný. To vyjadřuje originálním designem i technologickou výbavou. Foto: VW

Nový model německé automobilky VW nahradil dva předcházející vozy najednou. Luxusní limuzínu Phaeton, která se velmi špatně prodávala, především bohatou elektronickou výbavou. A zároveň vůz spojující sedan s kupé dohromady, Volkswagen CC, zase stylem. Novinka se jmenuje Arteon a jako první auto této německé značky dostala systém poloautomatického řízení, který funguje i mimo dálnice. HN ho testovaly v okolí Hannoveru.

Právě speciální elektronická výbava je největším trumfem novinky z Wolfsburgu. Její adaptivní tempomat je nejen schopný udržovat odstup za ostatními vozy, ale kromě toho má přístup k datům z navigace. Jednoduše řečeno pozná, kdy se blíží obec a je potřeba zpomalit, stejně tak dokáže snížit rychlost i před ostřejší zatáčkou. Je tedy možné ho použít při jízdě po okreskách i ve městě, nikoliv jen na dálnici.

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé.

Děkujeme za vaši přízeň.

Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá.
Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Předplatit

Jan Markovič
Přeposlat

Uprchlíky přijměte do měsíce, nebo vás pošleme k soudu. Brusel dal Česku ultimátum

Ekonomice se daří nad očekávání dobře, letošní růst bude rychlejší, než se předpokládalo. Podpoří ho hlavně spotřeba domácností a export

Evropská komise dala Polsku měsíc na nápravu reformy soudnictví. Jinak zemi hrozí odejmutí hlasovacích práv

Británie od roku 2040 zakáže prodej benzinových a naftových motorů. Opatření se budou týkat i hybridů

Liglass, který získal obří zakázku v Kyrgyzstánu, nekomunikuje s tamními novináři. Místo tiskové konference jen zveřejnil video

reklama