reklama

Dotace na elektromobily vázne na dohodě státu a výrobců. Brabec přesto věří v miliony vozů na českých silnicích

  • Firmy se státem vyjednávají o řadě opatření, jež by vedla k rozvoji elektromobility.
  • Systém dotací by měl být jedním z nich, zatím však vázne na dohodě státu a výrobců aut.
  • "Automobilky se k rozvoji elektromobility rozhodně nestavějí zády," říká šéf Sdružení automobilového průmyslu Zdeněk Petzl.
jarvis_5948020e498e9b936c633e84.jpeg Tesla „jen“ za milion. Dostupnější Tesly 3 budou na trhu nejspíš až během příštího roku. Foto: Tesla

Největší český e-shop Alza.cz, jenž ve svém holešovickém showroomu už nějakou dobu vystavuje VW e-Golf, v úterý zahájí prodej vozů na elektrický pohon. "Možná jsme snílci, ale my věříme, že dokážeme po vzoru Norska změnit poměr elektroaut v Česku zásadním způsobem," tvrdí šéf expanze Alzy Jan Moudřík. S těmi snílky má nejspíš pravdu.

Bohatá severská země je opravdu lídrem v elektromobilitě, loni tam prodeje vozů s bateriemi tvořily třetinu všech zhruba 150 tisíc nově pořízených aut. Jenže důvodem úspěchu jsou pobídky − norský stát jejich majitelům garantuje velké slevy ze silniční daně nebo provoz na dálnicích zdarma. Pro běžné řidiče v Česku se žádné takové výhody zatím nechystají.

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé.

Děkujeme za vaši přízeň.

Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá.
Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Předplatit

Luboš Kreč, Radek Bartoníček
Přeposlat
Diskuse

Živě: Merkelová se stane počtvrté kancléřkou. Německu bude nejspíše vládnout v koalici se Zelenými a FDP

Komentář Teodora Marjanoviče: Na tváři Merkelové zůstal úsměv

Zemřel herec Jan Tříska. Podlehl zranění po pádu z Karlova mostu

Tomio Okamura žije se svými voliči v jiném světě. Starší bratr Hayato se ho snaží v kampani narušit

Volební deník Petra Honzejka, díl první: Supertrable superdebaty ČT a příslovečná lidovecká stálost

reklama