reklama

Evropský trh s automobily v dubnu výrazně klesl, především kvůli Velikonocům. Dařilo se Toyotě

Čtěte více: EU | automobilový trh | Toyota
  • Prodeje nových aut v Evropě (EU + EFTA) v dubnu meziročně klesly o 6,8 procenta.
  • Za první čtyři měsíce letošního roku se ale celkově prodalo o 4,5 procenta vozů více.
  • Podle analytika se v roce 2017 očekává celkový nárůst trhu s novými auty o nižší jednotky procent.
Největší japonská automobilka Toyota - Ilustrační foto. Největší japonská automobilka Toyota - Ilustrační foto. Foto: ČTK/AP

Evropské sdružení automobilových výrobců (ACEA) v úterý zveřejnilo výsledky prodejů aut za duben letošního roku. Z nich vyplývá, že prodej vozů v zemích Evropské unie klesl meziročně o 6,6 procenta na 1,19 milionu. Když připočítáme i země Evropského sdružení volného obchodu (EFTA), tedy Norsko, Švýcarsko a Island, prodalo se v Evropě 1,23 milionu aut, tedy o 6,8 procenta méně.

"Pokles registrací nových osobních aut v dubnu není nijak překvapivý. Jedná se o sezonní korekci, která vyrovnává silný růst v březnu. Oba tyto výkyvy jdou na vrub posunu velikonočních svátků," vysvětluje analytik Jan Linhart z KPMG. Připomeňme, že minulý měsíc prodeje meziročně stouply o 11,2 procenta na rekordních 1,89 milionu automobilů.

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé.

Děkujeme za vaši přízeň.

Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá.
Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Předplatit

Jan Matoušek
Přeposlat

Bitcoin se v srpnu nejspíš rozštěpí na dvě měny. Další rozkol se čeká v listopadu

Rozpadlé koalici lidovců a Starostů by pro vstup do sněmovny chybělo půl procenta, Okamura posiluje, ukázal průzkum Median

Libye dostane od EU 46 milionů eur na posílení ochrany hranic. Italské lodě jí pomohou v boji proti pašerákům lidí

Bude po volbách někdo spolupracovat s Okamurou? Místopředseda hnutí ANO Brabec to nevylučuje

O2 se může dál jmenovat O2. Firma kontrolovaná PPF zaplatí španělské Telefónice za užívání obchodní známky téměř miliardu korun

reklama