reklama

Prodej hybridů v Česku vzrostl letos zhruba dvojnásobně. Nejúspěšnější je nadále Toyota

  • Necelé jedno procento tvoří hybridní vozy z celkového počtu nových aut prodávaných v ČR.
  • Jejich prodej ale letos vzrostl v tuzemsku o 94 procent.
  • Nejúspěšnějším prodejcem a dlouhodobým průkopníkem kombinace konvenčního spalovacího motoru a elektromotoru je Toyota.
Prodej hybridů se letos téměř zdvojnásobil. Prodej hybridů se letos téměř zdvojnásobil. Foto: Toyota

Prodej nových aut s hybridním pohonem v Česku výrazně roste. Zatímco za loňský rok stoupl o polovinu na 1541 vozů, letos do března zaznamenal růst o 94 procent. Celkově ale hybridní vozy stále tvoří 0,9 procenta z celkového počtu nových aut prodávaných v ČR. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.

Nejúspěšnějším prodejcem a dlouhodobým průkopníkem kombinace konvenčního spalovacího motoru a elektromotoru je Toyota. Loni prodala v Česku 441 hybridních aut a její prémiová značka Lexus dalších 123 vozů. Mezi ně se vklínil pouze Peugeot s 218 prodanými hybridy.

"Už téměř pětina prodaných modelů Toyota v České republice má hybridní pohon, u značky Lexus je to dokonce více než 80 procent. Hybrid je pro nás základní technologii 21. století a dnes již naprosto běžná alternativa ke konvenčním pohonům," uvedl ředitel českého zastoupení Toyoty a Lexusu Martin Peleška.

Hybridní pohon je lehčí, má jednodušší motor složený z méně dílů, čímž se podle odborníků snižuje pravděpodobnost, že se některý z nich porouchá. Záruka na baterie bývá přes deset let a mnohdy může auto přežít i majitele, dlouhou životnost zaručuje vlastní chladicí systém.

V současnosti jsou na trhu jak klasické hybridy, u kterých se baterie dobíjí hlavně při brzdění, tak plug-in hybridy s dobíjením z elektrické zásuvky. Elektromotor slouží hlavně pro rozjezdy a pomalé průjezdy měst, spalovací motor pro dopravu na delší vzdálenosti.

Toyota prodala celosvětově deset milionů hybridů a v ČR více než 3000 vozů. Prodeje hybridních Toyot v Evropě se za první čtvrtletí v meziročním srovnání zvýšily o 50 procent na 106 000 vozidel. Hybridní modely tvoří okolo 40 procent celkových prodejů Toyota Motor Europe. K úspěchu hybridních modelů přispěly i vozy značky Lexus, u nichž 65 procent zákazníků volí hybridní pohon, v zemích západní Evropy dokonce 99 procent.

ČTK, dap
Přeposlat
Diskuse
reklama
comments powered by Disqus

Když Babiš navrhoval zlevnění piva, ODS to označila za populismus. Teď s podobným návrhem přišla, ministr Pilný je proti

V Česku prodáváme stejně kvalitní zboží jako v Německu, říká šéf drogerií dm. Firma plánuje e-shop

Data nemusí být anonymní. Manažer Uberu zastrašoval novinářku informacemi o jejích jízdách

Nevěřili mi, že lidé budou platit za rady na hubnutí, říká vítěz soutěže Franchisa roku. Teď má skoro 150 poboček značky Naturhouse

Lidé s vyšším IQ více sdílí Mozarta či Kmotra, říká psychometrik sociálních sítí

reklama