reklama

Kvasiny rozšíří výrobu kvůli nové Škodě Karoq. Nástupce Yetiho citelně vyrostl

  • Škoda představila vybraným novinářům zamaskovaného nástupce modelu Yeti.
  • Ten se bude nově jmenovat Karoq a jeho rozměry výrazně narostou.
  • Škoda Auto rozšíří kapacitu továrny v Kvasinách, kde se bude novinka vyrábět.
jarvis_59023588498ebdf0c7454e14.jpeg Škoda Karoq je o 16 cm delší než předchůdce Yeti a o 32 cm kratší než sedmimístný Kodiaq, jemuž se podobá. Foto: Škoda Auto

Název Yeti v modelové řadě Škody končí. Nástupce prvního SUV mladoboleslavské značky se jmenuje Karoq. Navazuje tím na větší model Kodiaq, kterému se podobá i vzhledově, zvlášť zepředu. Škoda Auto nový vůz, pokrytý maskovací fólií, předvedla malé skupině novinářů z celého světa na exkluzivní akci uprostřed liduprázdných estonských lesů. Prezentace se zúčastnily i Hospodářské noviny. Oficiální odhalení Karoqu se ale chystá až na 18. května ve Stockholmu. První zákazníci se novinkou svezou na podzim.

Škoda Karoq je výrazně větší než Yeti. Na délku se protáhla o 16 cm na 4,38 metru, na šířku o necelé čtyři centimetry na 1,83 m. Zavazadlový prostor se zvětšil o 105 litrů na 520 l. Karoq je tak podobně velký jako například nejprodávanější SUV v Evropě − Nissan Qashqai.

Právě chybějící centimetry brzdily podle názoru mnoha odborníků prodej Yetiho. Dvojnásob to platí o Číně, největším trhu značky, kde ho Škoda dokonce musela o šest centimetrů prodlužovat. S nárůstem rozměrů očekává Škoda i výraznější zájem o své kompaktní SUV. Zatímco Yeti v nejlepších letech dosahoval necelých sta tisíc prodaných kusů ročně, Karoq má už příští rok atakovat hranici 140 tisíc prodaných kusů.

520 litrů

bude objem zavazadlového prostoru nové Škody Karoq. To je o 105 litrů více, než má Yeti.

Nová Škoda Karoq nabízí podle prvních jízdních dojmů větší jízdní pohodlí než předchůdce Yeti i sourozenec Seat Ateca, který je zaměřen na zájemce o lehce sportovnější jízdu. Na Yetiho Karoq navazuje tím, že umožňuje praktické posouvání, sklápění i vyjímání tří samostatných zadních sedadel, což žádné jiné SUV na trhu nenabízí. Rozdíl je v tom, že Yeti měl tento systém v základní výbavě, kdežto Karoq jej bude mít pouze za příplatek.

Ceny modelu Karoq Škoda zveřejní začátkem prázdnin. Yeti se aktuálně prodává od 399 900 korun, stejně jako zřejmě největší konkurent Škody Karoq − Nissan Qashqai. Seat Ateca stojí od 462 900 korun.

Novinka se bude pro evropské trhy vyrábět v továrně v Kvasinách, kde se již nyní montuje zmíněný model Seat Ateca, jenž má stejný technický základ jako Karoq. Ateca patří aktuálně mezi auta s nejdelšími čekacími dobami na českém trhu. Některé verze zákazníci dostanou až 10 měsíců po objednání. "Pracujeme na rozšíření kapacity továrny v Kvasinách," řekl HN v Estonsku vedoucí produktové řady Škoda František Drábek. Podle mluvčího značky Štěpána Řeháka se po úpravách zvýší počet ročně vyráběných vozů z 280 na 295 tisíc. Náklady na tuto akci nechtějí představitelé Škody Auto zveřejnit. Od začátku výroby třetí generace Superbu v roce 2015 do konce letošního roku však automobilka do závodu investuje v přepočtu 11,6 miliardy korun.

Kvasiny vyrábějí kromě Seatu Ateca i další modely, o které je velký zájem a na něž se dlouho čeká − Škodu Superb a Škodu Kodiaq. Výrobní závod momentálně běží v 18směnném provozu, což znamená nepřetržitě šest dní v týdnu. "Cestou navýšení dalších směn už jít nemůžeme. Rozšiřujeme továrnu," upřesnil Drábek. Aktuálně v továrně pracuje asi 7000 lidí. Díky závodu činí nezaměstnanost v okrese Rychnov nad Kněžnou 1,6 procenta, což je nejnižší číslo v celém Česku.

Shodou okolností právě v Kvasinách dosáhli významného milníku. Škoda Auto tam v těchto dnech vyrobila miliontý vůz řady Superb. Po celém světě zároveň vzniklo čtvrt milionu kusů třetí generace vozu. Ta se poprvé představila v roce 2015, a navázala tak na dvě novodobé generace limuzíny. Jméno Superb se poprvé objevilo již v roce 1934, označení automobilka oprášila v roce 2001. Tehdy se jednalo o klasický sedan. Druhá generace vozu přišla o sedm let později a vedle limuzíny se objevilo praktické kombi. Kromě Kvasin se Superb vyrábí také v Indii a v Číně.

Škoda ukázala nové SUV v maskáčích. Nový Karoq je větší než Yeti
Skoda_ukazala_nove_SUV_v_maskacich._Novy_Karoq_je_vetsi_nez_Yeti.png
Ondřej Běhal, Jan Matoušek
Přeposlat
Diskuse
reklama
comments powered by Disqus

On-line: Při explozi na koncertě v Manchesteru zemřelo nejméně 22 lidí. Podle policie se na místě odpálil sebevražedný atentátník

Česko bez volantu. Vláda by měla jít trendu autonomních aut naproti, myslí si Ťok a chce vybudovat polygon

Bývalý šéf dohledu ČNB Rozumek bude působit v Mezinárodním měnovém fondu. Pomůže Bosně a Hercegovině s dohledem nad bankami

UNESCO se po deseti letech opět zabývá mrakodrapy na Pankráci. Městu by mohlo opět hrozit odstranění ze seznamu dědictví

Nebezpečný svět Marka Hudemy: Atomová hádanka zůstává nevyřešena

reklama