reklama

Tři měsíce s Nissanem Qashqai ukázaly, proč SUV bodují

Čtěte více: auto | Nissan | test
  • HN tři měsíce testovaly nejprodávanější evropské SUV.
  • Ujely s ním více než osm tisíc kilometrů na všech typech silnic.
  • Jde o malé, ale stále kompaktní auto, které se v českých poměrech dá používat i jako rodinné.
Majitel Qashqaie s pohonem všech kol se nemusí bát vyjet do přírody ani při špatném počasí. Majitel Qashqaie s pohonem všech kol se nemusí bát vyjet do přírody ani při špatném počasí. Foto: HN - Ondřej Běhal

Automobilový svět si podmanila tři písmena − SUV. Označují vozidla, která vypadají jako terénní, ale pro jízdu mimo asfalt nejsou primárně určena. Vozů kategorie SUV se rok od roku prodává více, zabírají čím dál větší podíl na světovém, evropském i českém trhu s novými vozy a zástupci automobilek se shodují, že jde o trend, který bude pokračovat. Rozhodně se aktuálně nerýsuje jeho zpomalení.

Bestseller. Ale proč?

Dlouhodobě nejúspěšnější model kategorie SUV na evropském trhu jsme testovali tři měsíce. Nissan Qashqai je letos osmým nejprodávanějším novým vozem v Evropě bez rozdílu kategorií, v září mu dokonce patřilo šesté místo. Pro zajímavost − až o příčku za ním, tedy letos zatím devátá, je v rámci kontinentálních prodejních čísel Škoda Octavia, suverénně nejprodávanější nové auto v Česku.

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé.

Děkujeme za vaši přízeň.

Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá.
Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Předplatit

Ondřej Běhal
Přeposlat

Rekordnímu počtu Čechů končí fixace hypoték, banky se o ně poperou. Úroky porostou pomaleji, než se čekalo

Říkejte mi Babiš. Šéf hnutí ANO po nuceném odchodu z vlády rozjel volební kampaň v regionech

V Česku se pátrá po bakterii, která na jihu Evropy ničí kilometry plantáží. Nakažené mohou být sazenice ze Španělska

Kolem zkrachovalé vagonky Legios krouží podnikatel Strnad. K jejímu získání vede ale dlouhá cesta

Sociální sítě Miloše Čermáka: Pět věcí, které bychom měli dělat, i když nám o nich tvrdili, že se dělat nemají

reklama